فروش عمده لباس زنانه

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال را اغلب ما به عنوان لباس‌های راحت و شیک می‌شناسیم که برای موقعیت‌های غیررسمی خیلی مناسب نیستند. واقعیت هم همین است. کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد. البته نباید آن را با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیرید.

درست است که کژوال بودن یک مفهوم بسیار گسترده است اما محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را هم دارد و به هر لباسِ راحتی نمی‌توان برچسب کژوال بودن زد. اما وجه مشترک بین تمامی اقلام مورد استفاده در این تیپ این است که فرد با آنها احساس راحتی و سبکی داشته باشد. همچنین در این استایل، محدودیت جنسیتی مطرح نبوده و اغلب لباس‌های این سبک را زنان و مردان می‌توانند به طور مشترک استفاده کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که منظور از راحتی و سبکی این نیست که هر چه دستتان می‌آید بپوشید و بگوئید تیپ من کژوآل است. برای کژوال پوشیدن باید به مد و ترندهای روز هم توجه داشته باشید و طوری لباس بپوشید که شیک و آراسته به نظر برسید. یکی از ابتدائی‌ترین اصول پایبندی به هر نوع استایلی این است که لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را بر اساس موقعیتی انتخاب کنید که قرار است در آن حضور پیدا کنید. به طور مثال، لباس‌های کژوال به هیچ عنوان قابل استفاده در مهمانی‌های شب، مجالس عروسی یا قرارهای رسمی نیستند. اما در عوض برای دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های ساده، کافه‌نشینی یا حتی طبیعت‌گردی می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

تاریخچه استایل کژوال

قبل از اینکه به  طور کلی به سراغ این استایل برویم و انواع آن را ببینیم ابتدا نگاهی به تاریخچه استایل کژوال می پردازیم که اصلا از کجا آمده و چگونه الان به یکی از محبوب ترین استایل ها در صنعت مد تبدیل شده است.

استایل کژوال که به پوشیدن لباس های راحتی و غیر رسمی هم تا حدودی معروف است در واقع از اوایل دهه 1920 وارد زندگی مردم آمریکا و برخی از اروپا نشین ها شد که به دنبال این بودند لباس ها و استایل های رسمی خود را تغییر دهند و به جای آن ها از لباس های اسپرت و راحت تر استفاده کنند و از دهه 1960 تا به الان این استایل جزء همیشگی و پرطرفدار بسیاری از افراد بوده است. به طور کلی استایل های کژوال یعنی اینکه شما با استفاده از این سبک لباس ها ، احساس راحتی و آزاد تری داشته باشید و همه افراد با هر جنسیتی هم می توانند این سبک را بپوشند و در روز مره حود از آن ها استفاده کنند

استایل کژووال خود دارای چند زیرشاخه است. این زیرشاخه‌ها عبارتند از:

 

  • کژووال کاری (Business Casual)
  • کژووال شیک (Chic Casual)
  • کژووال اسپرت (Sport Casual)
  • کژووال خیابانی (Street Casual)
  • اسمارت کژووال یا کژووال هوشمندانه (Smart Casual)

هر یک از این سبک‌های کژووال، ویژگی خاص خود را دارد. به عنوان مثال کژووال کاری برای خانم‌ها به استایلی شامل دامن، بلوز یا کت و شلوار راحت مناسب محل کار گفته می‌شود. کژووال شیک استایلی تلفیقی از آیتم‌های روزمره و رسمی است. مانند ترکیب شلوار جین و تیشرت به همراه کفش پاشنه بلند. اما در میان انواع استایل‌های کژووال، اسمارت کژووال یکی از انواع خاص آن است که تفاوت‌هایی با استایل کژووال معمولی دارد. به عبارتی ساده‌تر اگر محدوده‌ای بین استایل کژووال و استایل رسمی در نظر بگیریم، هر یک از این انواع در محوری خاص بین این دو سبک استایل قرار می‌گیرد. به عنوان مثال استایل اسمارت کژووال در میانه این محدوده قرار دارد. یعنی استایلی است مابین استایل رسمی و کژووال.

پس می‌توان بزرگ‌ترین تفاوت استایل کژووال و اسمارت کژووال را در میزان استفاده از آیتم‌های رسمی دانست. البته به یاد داشته باشید هرگز در استفاده از آیتم‌های رسمی و غیر رسمی برای استایل اسمارت کژووال افراط نکنید.  استایل اسمارت کژووال می‌تواند برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی، رستوران‌ها و قرارهای کوچک کاری استایلی مناسب باشد. رعایت برخی نکات در هر چه بهتر دیده شدن ظاهر نهایی این استایل تاثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال بهتر است در انتخاب رنگ لباس‌ها دقت فراوانی شود. لباس‌های تیره رنگ، جذابیت بیشتری برای استایل اسمارت کژووال به ارمغان می‌آورند. همچنین اکسسوری‌هایی که نه خیلی رسمی هستند و نه خیلی کژووال، آیتم‌های مناسبی برای تکمیل یک استایل اسمارت کژووال جذاب به شمار می‌روند.

.

    استایل کژوال زنانه مناسب برای محل کار

 

هدف از داشتن یک استایل زیبا برای خانم‌ها در محل کار وجود ظاهری موجه در عین حال راحت می‌باشد. به طور کلی استایل کژوال با هدف راحتی در لباس بسیار ترویج پیدا کرده است.

    استایل کژوال مناسب برای مهمان

در مهمانی‌ها نیز می‌توان از استایل کژوال استفاده کرد. در برخی دورهمی‌های خانوادگی که مراسم رسمی محسوب نمی‌شوند، بانوان می‌توانند از پوششی استفاده کنند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به این نکته توجه کنید که استایل کژوال برای مهمان باید شیک‌تر از لباس کژوال روزمره باشد و این تفاوت در انتخاب لباس‌های شیک ایجاد می‌شود.

 

در این استایل می‌توان از یک دامن مناسب با شومیز، بدلیجات و … استفاده کرد. در این استایل در صورتی که شلوار جین بپوشید بهتر است از یک  شومیز زنانه نیز استفاده کنید.

    استایل کژوال مناسب برای مهمانی‌های مهم

 

شاید با خودتان فکر کنید که استایل کژوال برای یک مهمانی مهم گزینه‌ای مناسب نباشد، اما باید در پاسخ به این سؤال که بگوییم که استایل کژوال با تغییرات بسیار جزئی می‌تواند یک سبک بسیار شیک در لباس‌های شما باشد.

    استایل کژوال مناسب برای تفریح

این نوع طراحی لباس اصولاً نزدیک به طراحی استایل کژوال روزانه می‌باشد، اما با وجود یک سری از تفاوت‌های کوچک مانند استفاده از رنگ‌های شاد در لباس‌ها (مانند) همچنین وجود پیراهن‌های طرح دار برای یک تفریح بسیار نکات مهمی می‌باشد.

   سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم بهترین و راحت‌ترین استایلی که روزانه می‌توان داشت، استایل کژووال است. با کمی دقت و سلیقه می‌توان با این استایل در عین راحت بودن، شیک‌پوش نیز بود. هر شخص حتی می‌تواند استایل کژووال خاص و منحصر به فرد خود را نیز ارائه داده و بدرخشد. امیدواریم خواندن ویژگی‌های این سبک استایل برایتان لذت‌بخش بوده باشد.

در این مقاله سعی کردیم پاسخ استایل کژوال چیست را به طور کامل و واضح برای شما همراهان عزیز توضیح بدهیم تا شما هم بتوانید از این استایل جذاب در روزمره خود استفاده کنید و ترکیب زیبا و جدیدی را برای خود طراحی کنید، ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *