فروش عمده لباس زنانه

ست شلوار بوت کات

ست شلوار بوت کات

شلوارهای بوت کات بازگشتی از مدهای دهه های 80 و 90 میلادی هستند و در کمد لباس بسیاری از افراد وجود دارند. در گذشته افراد این شلوارها را با بوت های کوتاه، بلند و چکمه می پوشیدند ولی امروزه کفش های اسپرت، پاشنه بلند و فلت نیز با این شلوارها ست می شوند. این نوع شلوار کهِ در سال های اخیر ترند شدهِ و نظر طراحان را بهِ خود جلب کردهِ است می تواند بهِ راحتی با انواع مانتو، شومیز، کت و لباس های زمستانی ست شود.

شلوار بوت کات چیست؟

شلواری که از قسمت کمر راسته یا فیت بوده و از زانو به پایین گشاد می شود را بوت کات می نامند. در گذشته مزرعه داران و سوارکاران این شلوار را با انواع بوت می پوشیدند و دلیل نام گذاری آن نیز همین موضوع است. شلوار دم پا گشاد با بوت کات متفاوت بوده و در شلوارهای بوت کات در قسمت پایین شلوار یک چاک بلند وجود دارد. این نوع شلوار را می توان بهِ راحتی با شومیز، تی شرت و مانتو ست کرد ولی پوشیدن آن برای افرادی که قد کوتاهی دارند پیشنهاد نمی شود.

انواع شلوار بوت کات

شلوار بوت کات جین

اگر این نوع شلوار را با کراپ یا تیشرت ست کنید، استایلی غیررسمی و کژوال داشته و اگر آن را با کت بلیزر و پیراهن آکسفورد بپوشید، استایلی نسبتاً رسمی خواهید داشت. به طور کلی شلوار جین بوت کات به دلیل ست شدن با انواع استایل ها، محبوبیت بسیار زیادی به خصوص در میان نوجوانان و جوانان دارد.

شلوار بوت کات ورزشی

شلوارهای بوت کات برای ورزش و جلسات یوگا از قدیم مورد استفادهِ بودهِ و امروزهِ در میان سلبریتی و افراد عادی بهِ یک نوع استایل خیابانی تبدیل شدهِ است.

 شلوار بوت کات فاق کوتاه

در ابتدا شلوارهای بوت کات در نوع فاق کوتاه ارائه می شدند که برای افرادی با اندام فیت و بدون اضافه وزن در ناحیه شکم مناسب است. در دهه 2000 میلادی این نوع شلوار از محبوبیت زیادی برخوردار بود. امروزهِ فاق کوتاهِ طرفدار زیادی نداشته و باعث می شود که هنگام نشستن اندامتان از زیر تیشرت و بلوز دیدهِ شود.

شلوار بوت کات فاق بلند

شلوارهای بوت کات فاق بلند بهِ دلیل پوشاندن برجستگی های شکم و پهلو، محبوبیت زیادی داشتهِ و فاق بلند آن اندام را بلندتر و کشیدهِ تر نشان می دهند. امروزه این نوع شلوارها طرفداران بیشتری نسبت به شلوارهای فاق کوتاه دارند.

شلوار بوت کات گشاد

شلوارهای بوت کات عموماً از بالا کمی تنگ بوده و دمپای آن گشاد است. برخی شلوارهای بوت کات، گشادتر بوده ولی همچنان جزو شلوارهای بوت کات به حساب می آیند. افراد با توجه به سلیقه خود می توانند یکی از انواع شلوار را انتخاب کنند.

شلوار بوت کات کراپ

به طور معمول شلوارهای بوت کات دارای پاچه های بلند بوده که تا روی کفش را می پوشانند. شلوارهای بوت کات کراپ شدهِ، کمی از قد شلوار کاستهِ و روی مچ پا قرار می گیرند.

ست شلوار بوت کات با مانتو شومیزی

شلوار بوت کات همراهِ با مانتو شومیزی استایل شما را زیبا کردهِ و اگر از یک کمربند برای بستن مانتو استفادهِ کنید، بدن شما فرم ساعت شنی می گیرد. این استایل قد شما را نیز کشیدهِ تر نشان دادهِ و بسیار چشم نواز خواهد بود.

ست شلوار بوت کات با انواع کت

کت چهارخانه انتخاب خوبی برای ست شدن با انواع استایل ها بوده که با دقت در رنگ آن می توانید استایلی شیک برای خود انتخاب کنید. شلوار بوت کات را با یک کت با اندازه متوسط ست کنید تا قدتان را بلندتر نشان دهد. مانتوهای کتی که ترند سال هستند، نیز به همراه یک نیم تنه سفید و شلوار بوت کات استایلی جذاب برای شما ایجاد می کند.

ست کردن شلوار بوت کات با نیم تنه

شلوارهای بوت کات در قسمت ران تنگ و در قسمت دمپا گشاد هستند، عموماً فاق بلندی داشته و برای استایل های نیمه رسمی و دوستانه استفاده می شوند. استایل شما با این شلوار نسبت بهِ کراپی که می پوشید، مجلسی یا اسپرت شدهِ و کفش های اسپرت و پاشنهِ بلند قابل ست شدن با بوت کات ها هستند.

 ست کردن شلوار بوت کات با بافت بلند

بافت های بلند می توانند جایگزین خوبی برای کسانی که مانتو یا کت را دوست ندارند، باشد. این استایل برای افرادی که بدن توپری دارند نیز بسیار مناسب بوده و کفش پاشنه بلند نیز قابل ست شدن با این استایل است.

ست کردن شلوار بوت کات با مانتو کوتاه

اگر شلوار بوت کات را با مانتوی کوتاهِ ست کنید شما را لاغرتر نشان دادهِ و قدتان کمی کشیدهِ تر دیدهِ می شود. خانم های لاغر می توانند از رنگ های روشن و شلوار چاک دار استفادهِ کردهِ تا پاهایشان کمی پرتر نشان دادهِ شود. کفش پاشنه بلند بهِ همراهِ این استایل، تیپ شما را رسمی و شیک تر می کند.

ست کردن شلوار بوت کات با یقه اسکی

یقهِ اسکی برای افرادی که گردن بلندی دارند، بسیار مناسب بودهِ و استفادهِ از رنگ های تیرهِ در این نوع استایل بهِ زیبا نشان دادهِ شدن اندام شما کمک بسیاری می کند. اگر بافت های روشن را دوست دارید، از جنس های نازک و لطیف استفاده کنید تا شما را چاق نشان ندهد. این استایل با کفش پاشنه بلند و کمربند زنجیری قابل ست کردن است.

 ست کردن شلوار بوت کات با انواع کفش

انتخاب کفش مناسب با شلوار برای بسیاری از افراد دشوار است. شلوار بوت کات یک شلوار همه کاره بوده که به راحتی با انواع کفش و بوت ست می شود.

 شلوار بوت کات و کفش فلت

برای افرادی که کفش پاشنه دار راحت نیست و یا استایلی روزانه و کژوال را می پسندند، کفش های پاشنه کوتاه یا فلت انتخاب مناسبی است. با پوشیدن کفش فلت شلوارتان را با قد استانداردی انتخاب کنید کهِ بر روی زمین کشیدهِ نشود.

شلوار بوت کات و کفش پاشنه بلند

برخی کفش ها بهِ گونهِ ای هستند کهِ اگر همراهِ با شلوار بوت کات پوشیدهِ شوند تماماً زیر شلوار پنهان شدهِ و در برخی از آن ها کمی از کفش نمایان می شود. کسانی که قد کوتاهی دارند برای مهمانی و دورهمی ها از کفش پاشنهِ بلند استفادهِ کنند تا بدون نمایان شدن اندازهِ پاشنهِ، قدشان بلند و کشیدهِ دیدهِ شود.

 شلوار بوت کات و کفش اسپرت

برای این استایل بهتر است شلوار بوت کات را با یک کفش اسپرت سفید و نسبتاً بزرگ ست کنید و کمی از کفشتان از زیر شلوار دیدهِ شود.

نتیجه گیری

شلوار بوت کات به دلیل گشاد بودن دمپای آن، ممکن است برای هرکسی مناسب نباشد. پوشیدن این شلوار بهِ افرادی کهِ قد کوتاهی دارند توصیهِ نشدهِ و سایر افراد نیز باید سایر اجزای استایلشان را طوری انتخاب کنند که ناهماهنگ و شلختهِ نشود. شلوار دمپا نیز شبیه بوت کات بوده ولی گشادی کمتری نسبت به آن داشته و گردتر است.از خاصیت های شلوار بوت کات این است که برای مردان و زنان با هر سنی قابل استفاده است ولی در میان زنان طرفدار بیشتری دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *