مد و فشن

مهمترین فرق هودی با سویشرت چیست؟

هودی و دختر در بیابان

هودی و سویشرت از جمله لباس‌هایی است که در فصول پاییر و بهار بازار داغی پیدا می‌کند. این لباس‌ها نه آنچنان گرم هستند که در زمستان پوشیده شوند و نه برای ایام گرم تابستان و اواخر بهار مناسب هستند. لباسی که هم زنان و هم مردان می‌توانند آنها را بپوشند و تفاوت زیادی میان نوع مردانه و زنانه وجود ندارد.

در این مقاله سایت مزون آوانتگارد در مورد این محصول جذاب صحبت خواهیم کرد و فرق هودی و سویشرت را از منظر استایل و جنس و غیره بررسی می‌کنیم.

هودی چیست؟

هودی (Hoodi) لباسی جوانانه است که در بخش داخلی حالت کرکی دارند. جنس پارچه و نوع آن از شما در مقابل هوای سرد مقابله می‌کند. اولین بار از هودی در سال 1930 رونمایی شد. در آن زمان این محصول برای کارگران کارخانه‌هایی که در شرایط سرد فعالیت می کردد استفاده می‌شد. این لباس هم گرم بود و هم برای نیروی کار کارگران و تحرک آنان ممانعتی ایجاد نمی‌کرد.

هودی از کلاهی چسپیده به لباس برخوردار است. شاید این مهمترین فرق هودی و سویشرت است. این کلاه‌های بنددار  هم مانند دیگر بخش‌های لباس هودی کرک دار است و از سر افراد در مقابل هوای سرد و یا خنک محافظت می‌کند.

بنابراین هودی لباسی یکسره است از جنس کرک که از کلاه هم برخوردار است. البته امروز هودی را از جنس‌های مختلفی می‌توان درست کرد. در هنگام خرید هودی بایستی به جنس و کیفیت این محصول توجه داشت. جنس خوب هودی آن است که در طی زمان دچار رنگ رفتگی نشود و کرک‌های آن نریزد.

البته در تولید هودی از پنبه و الیاف ترکیبی هم استفاده می‌شود. لباسی کژوال که هم مورد علاقه زنان است و هم مورد علاقه مردان.

در عرصه مد و فشن این سبک لباس خیابانی تحول بزرگی ایجاد کرد. طراحانی مانند جیجی حدید و کندال جنز به این مد علاقه زیادی دارند. لبه‌های هودی‌ها را می‌توان به‌صورت غیرمتعارف و جذاب طراحی کرد. این شکل از لبه‌ها جذابیت و زیبایی آنها خواهد افزود و جوانان بیشتری را به سمت استفاده از هودی خواهد کشاند.

سویشرت چیست؟

هودی سیاه و مرد سیاه پوست

دو تفاوت عمده در هودی و سویشرت وجود دارد که در جدول زیر آورده‌ایم:

هودیسویشرت
داشتن کلاه چسپیده
لباس یکسره بدون یقه
جنس کرک، پنبه
نداشتن کلاه
زیپ جلو
یقه هفت یا یقه گرد

اگر به دنبال لباس راحت و خوش دوخت برای فصل‌های خنک  هستنید هودی گزینه خوبی است. به مانند پیراهن آن را می‌پوشید و تمام بالاتنه را می‌پوشاند. اما سویشرت بیشتر شبیه کاپشن بهاره می‌ماند که کلاه ندارد و در جلو نیز با زیپ بسته خواهد شد.

در خرید سویشرت هم باید به جنس و کیفیت آن توجه کنید. جنس خوب برای سویشرت در گذر زمان دچار رنگ پریدگی نمی‌شود و برورشدگی ندارد. جنس و دوخت این محصول هم در انتخاب آن بسیار مهم است.

گذشته سویشرت از هودی بسیار قدیمی‌تر است و گذشته آن به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. جنس سویشرت در آن دوره از پشم گوسفند بود.

 این لباس در زبان انگلیسی با  دو عنوان جامپر (Jumper)  و سویشرت (Sweatshirt)معروف است.  لباسی ورزشی که روی لباس ورزشی و قبل از مسابقه پوشیده می‌شد. همچنین سویشرت لباسی کژوال و اسپرت که برای روزهای نه چندان سرد است.

فرق هودی و سویشرت در ست کردن

دختر آسیایی و هودی کرم و کاپشن

هودی و سویشرت را هم خانم‌ها و هم آقایان می‌پوشند. لباسی کاملاً پوشیده است است و زیر آن بهتر است لباس‌های بدون یقه پوشیده شود. فرق هودی و سویشرت در ست کردن آنها زیادی متفاوت نیست. تمامی موارد هودی را برای ست سویشرت هم می‌توان به کار برد.

برای استایل کژوال می‌توان هودی را با شلوار جین ست کرد. البته پوشیدن دامن جین به شما ظاهری دخترانه و راحت می‌دهد.

برای ست کردن سویشرت که جلوی آن باز می‌شود بهتر است محصولات تک رنگ و ساده استفاده کنیم. تفاوت ست کردن هودی و سویشرت آن است که هودی را می‌توان طرحدار و رنگ‌های متنوع خرید و ست کرد ولی بهتر است برای سویشرت از محصولات تک رنگ استفاده شود.

همچنین هودی و سویشرت زیپ‌دار را می‌توانید با تیشرت ساده پوشید. در نمونه‌های بدون زیپ بهتر است زیر آن لباس بهاره و یا پاییزه پوشید. ‌

یکی از روش‌های جذاب ست کردن هودی جلو بسته با کاپشن چرم است. این شکل ست کردن مخصوصاً برای روزهای سرد سال و زمستان مناسب است. به این صورت که هودی متناسب رنگ کاپشن چرم را انتخاب کرده و با شلوار جین ست کرد. محصوصاً اگر هودی زرشکی، طوسی، مشکلی و حتی سفید دارید استفاده از کاپشن چرم بسیار جذاب خواهد شد. استایلی مردانه که به جذابیت شما خواهد افزود. استایلی اسپرت که مخصوصاً مورد علاقه رپرها است.

همچنین سویشرت را می‌توان با پالتو، سویشرت را با کت تک مردانه و بارانی ست کرد. استایلی که مورد علاقه مردان 30 و 40 ساله است. در تمامی نمونه‌های بالا بهتر است از کفش کتانی سفید استفاده شود تا استایل شما تکمیل شود.

انواع هودی و سویشرت

در مورد هودی‌ها می‌توان انواع زیر را در بازار خریداری کرد. در این تقسیم بندی تفاوت هودی و سویشرت محلی از اعراب ندارد و در مورد هر دو استفاده خواهد شد.

1- هودی زیپ دار

مزیت این مدل شیک آن است که به راحتی می‌توانید محصولات جدید را تن کرده و با انواع لباس‌های ست کنید. تفاوت هودی زیپ‌دار و سویشرت آن است که در این مورد هم هودی کلاه دارد. این محصول را می‌توان با انواع لباس‌های شیک ست کنید. پیراهن، تیشرت، ژاکت و همچنین انواع استایل‌های مختلف.

2- هودی جلوبسته

این محصول در بین هودی‌ها محبوب‌تر است. هودی جلوبسته را می‌توان مثل تیشرت و از سر تن کرد. این هودی در قسمت کلاه گشادتر است و در قسمت کلاه می‌توان آن را با بندهایی تنگ و گشاد کرد.

3- هودی با زیپ نیمه

از دیگر انواع هودی کمتر در بازار به چشم می‌خورد. این هودی برای کسانی که سلیقه متفاوتی دارد مناسب است. زیپ آن از قسمت کلاه شروع می شود و تا نیمه  در قسمت سینه ادامه می‌یابد. به این ترتیب می‌توانید آن را باز کنید و از سر تن بکنید. سپس زیپ را بسته تا گرم‌تر بمانید.

4- هودی بلند یا اورسایز

هودی اورسایز یکی از محصولات کژوال و خیابانی است. مزیت این هودی در راحتی آن و ست کردن ان با انواع شلوارها  است. این هودی مخصوصاً مورد علاقه رپرها است. این هودی‌ها شما را محدود نمی‌کند و می‌توانید آن را با بسیاری از تیپ‌ها و استایل‌ها ست کنید.

5- هودی کوتاه

این هودی مناسب دخترخانم ها است. تیپ اسپرت و جذابی را به شما خواهد داد. می‌توانید آن را به راحتی با دامن اسپرت و یا شلوار فاق کوتاه ست کنید.

6- هودی آستین کوتاه

بعضی روزها است که نمی‌دانید که باید لباس گرم بپوشید و یا سرد. روزهای بهاری چنین خاصیتی دارند. شاید بیرون باران بیاید و ساعتی بعد کاملاً آفتابی شود. در این روزها بهتر آن است که هودی آستین کوتاه را انتخاب کنید و زیر آن نوعی لباس بهاره راحتی را استفاده کنید.

7- هودی بدون آستین و آستین حلقه‌ای

این هودی‌ها با پارچه سبک و راحتی و جنسی ترکیبی برای روزهایی که برای دویدن به بیرون می‌روید مناسب است. همچنین فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌ها با استفاده از هودی بدون آستین مورد مناسبی است.این هودی‌ها جذابیت فوق العاده‌ی به اندام ورزشکاری شما می‌دهد.

8- هودی ساده

می‌گویند زیبایی در سادگی است. هودی مناسب در رنگ‌های متنوع و متفاوت را می‌توان به صورت تک رنگ با کت، بارانی و انواع پالتوها و همچنین جین ست کرد.

خرید هودی و تیشرت از مزون آوانتگارد

برای خرید هودی و تیشرت از ما دو را در پیش دارید. یا از طریق  دکمه پایین به صفحه خرید عمده منتقل شوید و انواع هودی‌های که در کارخانه آوانتگارد تولید شده است را خریداری کنید و یا از طریق فروشگاه ما به صفحه هودی و سویشرت رفته و محصولات جذاب مزون آوانتگار را خریداری کنید. در تولید از محصولات از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال‌ها استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *