فروش عمده لباس زنانه

نکاتی برای نگهداری لباس های زمستانی

نکاتی برای نگهداری لباس های زمستانی

نکاتی برای نگهداری لباس های زمستانی

با تمام شدن فصل سرد سال باید به فکر جمع کردن آن‌ها و باز کردن فضای کمد باشید. شاید این کار برای شما تبدیل به یک چالش شده باشد و از خودتان بپرسید که بهترین روش برای نگهداری از لباس زمستانی چه روشی است و یا اینکه لباس‌های زمستانی را در چه جایی باید نگهداری کنیم؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، در ادامه همراه ما بمانید. در این نوشتار قصد داریم روش جالب و موثر برای محافظت و نگهداری از لباس زمستونی را مرور کنیم.

 

  • لباس‌های زمستانی را بشویید!

اولین و ساده‌ترین راه برای نگهداری هر چه بهتر از این لباس‌ها، شستن آن‌ها قبل از جمع کردن است. حتی در صورتی که لباس تمیز به نظر می‌رسد، قبل از جمع کردن، آن را بشویید. شاید بگویید که این لباس بافت را فقط یک بار پوشیدم و اصلا بوی عرق نمی‌دهد. اما بهتر است بدانید که حتی عرق ناچیز و بسیار کمی که روی آن نشسته، می‌تواند راهی برای جذب موریانه‌ها باشد. علاوه بر آن طی مدتی که لباس نشسته را جمع می‌کنید، بویی در آن ایجاد می‌شود که بعد از چند ماه از بین بردن آن بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود.

 

بهتر است بدانید که حتی عرق ناچیز و بسیار کمی که روی آن نشسته، می‌تواند راهی برای جذب موریانه‌ها باشد.

 

 

  • استفاده از بوگیر، راهکاری مناسب برای نگهداری از لباس زمستانی!

مهم نیست که چه جایی برای نگهداری لباس زمستونی در نظر گرفتید، اما بهتر است که کمی روغن اسطوخدوس لابه‌لای قفسه لباس‌ها قرار دهید. با این کار وقتی که قصد دارید از لباس برای فصل سرد سال استفاده کنید، بوی بد و آزار دهنده‌ای نخواهد داشت.

 

 

نگهداری از لباس‌های زمستانی براساس جنس آن‌ها متفاوت است. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا لباس‌های خود را در بهترین شرایط نگهداری کرده و دوام و زیبایی آن‌ها را افزایش دهید.

 

  • برای نگهداری از لباس‌های چرمی، از مواد شوینده قوی استفاده نکنید و در هنگام تمیز کردن از دستمال نرم استفاده نمایید. همچنین، از قرار دادن لباس‌های چرمی در معرض نور خورشید و گرما اجتناب ورزید.
  • برای شست‌وشوی لباس‌های الیاف مصنوعی نیز باید از آب سرد استفاده نمایید. برای خشک کردن این لباس‌ها از خشک‌کن صنعتی استفاده کرده و آن‌ها را در دمای پایین تنظیم کنید. همچنین، لباس‌های الیاف مصنوعی را باید در جایی قرار دهید که خشک و خنک است.
  • لباس‌های پلی استر می‌توانند با آب گرم شسته شوند؛ اما بهتر است برای این منظور از آب سرد استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. استفاده از خشک‌کن صنعتی برای خشک کردن این لباس‌ها امکان‌پذیر بوده و باید آن‌ها را در دمای پایین تنظیم نمود.
  • لباس‌های کشمیری باید با آب سرد و ملایم شسته شوند. برای خشک کردن این لباس‌ها نباید از خشک‌کن صنعتی استفاده شود و بهتر است آن‌ها را به‌صورت آویزان و در جای خنک و خشک قرار دهید. همچنین، قبل از نگهداری کردن، از خشک شدن کامل لباس‌های کشمیری اطمینان حاصل نمایید.
  • نحوه نگهداری انواع لباس زمستانه براساس جنس

 

  • کشمیر

  • لباس های دوخته شده از پارچه ی کشمیر، از لطافت بالایی برخوردار هستند. شما باید بدون اینکه توجه خود را بر روی تگ های لباس بگذارید به خاطر داشته باشید که همه ی لباس های زمستانه که از کشمیر تولید می شوند را با دست بشویید. این کار باعث دوام بیشتر این پارچه می شود. در هنگام شستشو، پارچه ی کشمیر را طوری آویزان کنید که باعث نشود این پارچه کش بیاید. یا برای اینکه آب لباس را بهتر بگیرید هیچ گاه سعی نکنید تا آن را فشار دهید. لباس را برای گرفتن آب آن در یک حوله پیچیده و به آرامی فشار دهید تا آب لباس برود. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست که مدام این لباس ها شسته شوند فقط در صورتی که حس کردید نیاز به شستشو دارند. اغلب کشمیر ها را دوبار در سال می شویند.
  • بافت

  • از مدل های لباس های زمستانه می توان به انواع بافت ها نیز اشاره کرد. بافت ها حتما باید با دقت و با آب سرد یا ولرم شسته شوند. در هنگام شستشوی بافت باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید در جایی آن را آویزان نکنید. این مدل لباس پس از چند بار شستشو به این شکل کاملا گشاد شده و تغییر سایز می دهد.
  • کت های پشمی

  • کت های پشمی و پرز دار را باید با دقت بیشتری شست. این مدل پارچه ها اغلب به دلیل پرز هایی که روی آن قرار دارند باید بیشتر برای تمیز ماندنشان تلاش کرد. برای گرفتن مو و پرز های اضافه ای که روی لباس قرار دارند باید از پرزگیر ها استفاده کنید  به هیچ وجه نباید خودسرانه برای اتوکشی آن اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم کت های پشمی را به خشکشویی ببرید یا کت را به واسطه ی یک پارچه ی سفید اتو کنید. برای این کار باید پارچه را برروی قسمتی که می خواهید اتو کنید گذاشته و با درجه دمای پایین اتو بکشید.
  • انواع خز

  • خزها هم به دو گروه متفاوت از لحاظ جنس و ماده ی اولیه تقسیم می شوند.
  • خز مصنوعی

  • خز های مصنوعی الیافی نرم و لطیف می باشند. این پارچه خیلی زود در اثر گرما دچار مشکل می شود و فرم خود را از دست می دهد. اغلب برای شستن خزه ی مصنوعی از آب سرد استفاده می شود. آب گرم و با دمای بالا می تواند به بافت این لباس آسیب برساند.
  • خز طبیعی

  • خز طبیعی هم مانند چرم طبیعی از پوست حیوانات برای تهیه و تولید آن استفاده می گردد. پیشنهاد ما این است که اگر به خز علاقه مندید از خز های مصنوعی استفاده کنید. برای شستن آن سعی کنید از مواد شوینده ای استفاده کنید که بقایای آن در بین خز ها باقی نماند مانند مایع ها و نرم کننده های لباس انتخاب خوبی می باشند. هنگام شستن بر روی پارچه چنگ نکشید و از فشار خود داری کنید این کار، باعث می شود تا خزهای لباستان کنده شوند..
  • انواع بارانی

  • امروزه بارانی ها را در انواع مدل ها تولید می کنند. بارانی ها به دو دسته ی آستر دار و گرم و بدون آستر نیز تقسیم می شوند. دسته ی آستردار، کمی حالت کاپشن را دارند  در داخل این بارانی ها را با کمی خز یا آستر می پوشانند تا هنگام پوشیدن شما احساس گرما داشته باشید. اما در مدل بدون آستر، این مدل به حالت مانتو استفاده می شود. شما می توانید این مدل بارانی بدون آستر را به همراه انواع هودی ها و بافت ها بپوشید. شستن و نگهداری این مدل بارانی ها بسیار آسان می باشد. شستن آن ها بستگی به نوع پارچه بارانی شما دارد. اغلب با یک شویند ساده و بدون نیاز به فشار با دست یا لباسشویی شسته می شوند.
  • کاپشن و پافر

  • برای شستن کاپشن و پافر پیشنهاد ما شستن با خشکشویی ها می باشد. چون اغلب کاپشن و لباس های مانند پافر که به حالت کاپشن هستند، هنگام خیس شدن بسیار سنگین می شوند. این سنگینی باعث می شود اگر شما بخواهید این لباس را با دست بشویید برایتان سخت باشد. برای شستشو به وسیله لباسشویی شما باید از آب سرد استفاده کنید و آب گرم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *