فروش عمده لباس زنانه

نکاتی درباره نگهداری لباس های تابستانی

نکاتی درباره نگهداری لباس های تابستانی

نکاتی درباره نگهداری لباس های تابستانی

با تمام شدن فصل تابستان و شروع پاییز و خنک شدن هوا معمولا به سراغ کمد لباس ها می رویم و لباس های تابستانی خود را جمع کرده و لباس های زمستانی را در دسترس قرار می دهیم. اما باید به یک نکته توجه داشته باشیم و آن نحوه نگهداری از این البسه است. هرچقدر شرایط بهتری را برای نگهداری از لباس تابستانی فراهم کنیم می توانیم کیفیت آن ها را برای سال بعد حفظ کنیم. در مقاله پیش رو شما را راهنمایی خواهیم کرد تا این کار مهم را چگونه انجام دهید. تا لباس هایتان سالم و نو باقی بماند.

از تمیز بودن لباس‌ها مطمئن شوید

همه لباس‌ها را به دقت بررسی کنید، اگر لباسی بوی عرق می‌دهد و یا لکه و آلودگی خاصی روی آن وجود دارد باید ابتدا با یک لکه بر مناسب و با ترفندهای مخصوص هر لکه آن‌ها را برطرف کنید سپس لباس‌های کثیف را بشویید. اگر کثیفی و بویی در لباس باقی بماند تا سال آینده کاملا به خورد لباس می‌رود و دیگر قابل تمیز شدن نخواهد بود.

بهترین مکان برای لباس را انتخاب کنید

می‌توانید لباس‌ها را در پوشش‌های پلاستیکی دارای تهویه قرار دهید یا این که یک گوشه دنج کمد را به آن‌ها اختصاص دهید، اگر چمدانی در منزل دارید که استفاده نمی‌کنید این وسیله می‌تواند برای نگهداری از لباس‌های شما محل مناسبی باشد. همیشه احتمال بیدزدگی لباس‌ها را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که پوشش‌های کاغذی ایده مناسبی نیستند و حشرات به راحتی می‌توانند به داخل آن نفوذ کنند. ابتدا محل مورد نظر را کاملا تمیز کنید. محل مناسب برای نگهداری این لباس‌ها باید خشک و خنک باشد و فضایی که مرطوب و گرم باشد چنین شرایطی ندارد.

لباس‌ها را کجا نگه دارم؟

قبل از اینکه جعبه های بسته بندی لباس‌ها را بخرید به محل قرار دادن آن‌ها فکر کنید. اگر می‌خواهید جعبه‌ها را داخل کمد قرار دهید می‌توانید اندازه‌های مختلفی را انتخاب کنید. اما برای قرار دادن جعبه‌ها در زیر تخت‌خواب باید به اندازه‌ها دقت کنید. مطمئن شوید که محل قرار گرفتن لباس‌ها تمیز، خشک و دارای تهویه مناسب است. لباس‌ها را در زیر‌زمین یا اتاق زیر شیروانی که به شدت مستعد رطوبت و کپک است، قرار ندهید. برای محافظت از لباس‌ها در برابر حشرات و بوی نامطبوع می‌توانید مقداری اسطوخودوس (Lavender)، برگ سدر یا رزماری را داخل کیسه‌های توری بریزید و در کنار لباس‌ها قرار دهید.

 

مراقبت از لباس تابستونی

برای اینکه زمان بیشتری بتونید از لباس تابستونی استفاده کنید، تنها کافیه چند نکته رو رعایت کنید تا بتونید بیشترین لذت رو از لباسهای رنگی رنگی تابستونی ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا با نکات کلیدی نگهداری لباس تابستانی شما رو سورپرایز کنیم.

شست و شو لباس تابستانی

تا حالا به مواد شوینده و شیمیایی که لباسهای تابستانی با اون شسته میشند فکر کردید؟ شاید مواد شیمیایی یکی از دلایل عمر کم لباس تابستانی باشه. واقعیت این هست که مواد شیمیایی به خودی خود خاصیت خورندگی دارند. این خاصیت خورندگی توی پارچه‌های ظریف و نازک سریعتر میتونه خودش رو نشون بده و اثر بگذاره. بنابراین:

۱– همیشه از مواد شوینده برای شست و شو استفاده نکنید اگه هرروز برای رفع بوی عرق لباسهای تابستانه رو شست و شو میدید، نیازی نیست که برای هر بار از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. اگر لباس لکه خاصی نداره و اگه با آب خالی میتونید بوی عرق رو از لباس دور کنید. هرگز از مواد شوینده استفاده نکنید.

نکته: برای لباسهای رنگی از شوینده لباس رنگی و برای لباسهای سفید، از پودرهای صابون لباس سفید استفاده کنید. حتما لباسهای مشکلی و تیره با شوینده مخصوص لباسهای مشکی و تیره شسته بشه.

۲– با دست بشورید جالبه بدونید لباسهای تابستانی و در حالت کلی لباسهای نخی برخلاف لباسهایی که الیاف مصنوعی دارند، نمیتونند بعد از کشیده شدن به حالت اولیه برگردن. به همین دلیله که لباسهای تابستانه بعد از مدتی شروع به دفرمه شدن میکنند. برای جلوگیری از این اتفاق، یا دسته کم برای دورتر کردن زمان دفرمه شدن لباس تابستانی بهتره که اونهارو با دست بشورید و هنگام شست و شو هم زیاد پارچه رو فشار ندید

۳– لباس تابستانه رو با آب داغ نشورید آب داغ باعث میشه تار و پود لباس شل بشند و این موضوع باعث دفرمگی خواهد شد. لباس تابستانه رو تا زمانیکه نیاز نیست با آب سرد و یا ولرم بشورید. با این نکته نگهداری لباس تابستانی میتونید لباس خودتون رو مدت بیشتری استفاده کنید.

 

 نگهداری لباس تابستانی و خشک کردن لباس نخ و لنین

حالا که با نکات شست و شو لباس تابستانی آشنا شدیم، وقتشه اونهارو خشک کنیم. خشک کردن لباس تابستانی و نخی هم مثل شست و شو اون میتونه عمر مفید لباس رو بسیار بسیار بیشتر کنه. در ادامه با هم یه گپ کوچولو در مورد لباس تابستانه بزنیم؟

۱– خشک کردن به روش طبیعی نور آفتاب میتونه بهترین خشک کننده لباس تابستونی و نخی باشه. علاوه ب خشک کردن طبیعی، نور آفتاب میتونه خاصیت میکروب زدایی هم داشته باشه. اما دقت کنید. هیچ گلی بی خار نیست. اگه لباس مدت طولانی زیر نور آفتاب بمونه، نور آفتاب میتونه رنگ اون رو مات کنه و یا بافت خود پارچه رو آسیب پذیرتر کنه.

راهکار این هست که حتما بعد از اینکه ۷۰ درصد پارچه خشک شد، اون رو به داخل خونه انتقال بدید تا مابقی پروسه خشک شدن داخل خونه و با هوای آزاد صورت بگیره.

۲– لباس نیمه خشک نپوشید یکی از کارهایی که نباید انجام دهید، پوشیدن لباس نیمه خشک هست. به غیر از مسائل سلامتی (که اتفاقا خیلی هم مهمه) پوشیدن لباس نیمه خشک باعث میشه که لباس توی تن بو بگیره و این موضوع بسیار اذییت کننده خواهد بود.

نگهداری لباس تابستانی و اتو کردن لباس نخی

درسته که لباسهای تابستونی معمولا نیاز به اتو کشی دارند. اما اتو میتونه بافت پارچه رو آسیب پذیرتر کنه. به همین دلیل هست که بهتره موقعی که لباس هنوز خیس هست، اون رو با حرکات محکم تکون بدید تا لباس صاف بشه و به حالت صاف پهن کنید تا قسمت زیاد پارچه به حالت طبیعی صاف شه.

نکته نگهداری لباس تابستانی دیگه درمورد اتو کردن، این هست که حتما اتو با بخار انجام بدید و چون لباسهای تابستانه بافت نازک و رنگ روشن دارند، از توریهای مخصوص اتو استفاده کنید.

اتوهای بخار احتمالا بهترین نوع اتوها هستند که شما میتونید با زحمت کمتر، و با آسیب رسانی کمتر، لباس مورد علاقتون رو اتو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *