فروش عمده لباس زنانه

انتخاب لباس بر اساس فرم بدن

انتخاب لباس بر اساس فرم بدن

دلتان می‌خواهد به‌روز لباس بپوشید و طبق استاندارد‌های دنیای مد و فشن زیبا به‌نظر برسید؟ برای انتخاب درست لباس‌ها و داشتن یک استایل ایده‌آل باید موارد مختلفی را درنظر بگیرید. مثلا باید کمی درمورد رنگ‌شناسی لباس‌ها بدانید، فرم بدن خود را بنشناسید و باتوجه به آن‌ها لباس مناسب را انتخاب کنید. 

البته که این‌ها استانداردهایی طبق صنعت مد هستند و هرکسی می‌تواند هرلباسی که احساس خوبی به او می‌دهد را بپوشد حتی اگر از چهارچوب این قواعد خارج باشد. به‌هرحال، دانستن فرم بدن و لباس‌های مناسب آن می‌تواند جالب باشد. اگر شما هم کنجکاو هستید با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

فرم بدن گلابی‌شکل

اگر پایین‌تنه از بالا‌تنه پهن‌تر باشد، فرم بدن گلابی است. بنابراین، در خرید لباس باید به اندازه لگن آن توجه کنید. برای این‌که بین بالاتنه و پایین‌تنه تعادل ایجاد کنید، باید لباس‌هایی انتخاب کنید که بالاتنه شما را پُرتر نشان بدهند و مثلا تاپ‌های دکلته یا چین‌دار گزینه‌های مناسبی هستند. البته از لباس‌های طرح‌دار هم غافل نشوید. 

برای مهمانی‌ها پیراهن‌های بلند یا نیم‌تنه انتخاب‌های خوبی هستند. با استفاده از دامن یا شلوارهایی که لبه پهن دارند می‌توانید تعادل ایجاد کنید. برای ایجاد تعادل می‌توانید از رنگ‌ها هم کمک بگیرید، برای بالاتنه رنگ‌های روشن‌تر و برای پایین‌تنه رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید. از کفش پاشنه‌دار هم غافل نشوید. این کفش‌ها با کشیده‌تر نشان دادن پاهایتان تعادل ایجاد می‌کنند.

بهتر است سراغ لباس‌هایی که خط گردن را نشان می‌دهند نروید. شلوار‌های فاق بلند یا دامن‌هایی که چین و پف زیاد دارند هم انتخاب‌های خوبی برای این اندام نیستند.

اگر می‌خواهید فرم بدن خود را به حالت ساعت شنی نزدیک‌تر کنید یک شلوار جذب و یک شومیز آزاد انتخاب کنید. 

فرم‌ بدن مستطیلی

همان‌طور که از اسمش پیداست، اگر از شانه‌ها تا پایین خطی رسم کنیم، دو خط تقریبا موازی می‌شوند. یعنی عرض بدن تقریبا یکسان است. برای این فرم بدن، استایل‌های کژوال با لباس‌های خیلی آزاد توصیه نمی‌شود. ازطرف دیگر، اگر می‌خواهید فرم بدنتان به حالت ساعت شنی نزدیک‌تر شود، می‌توانید از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که توجه را به سمت کمر می‌برند. مثلا کمربند‌ها یا کرست بلت‌ها می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. 

برای لباس شب، سراغ پیراهن‌هایی با آستین حلقه‌ای یا کوتاه بروید. ترکیب تاپ تنگ یا بادی با دامن آزاد و کمربند را هم امتحان کنید.

درکل، لایه‌لایه لباس پوشیدن برای افرادی که بدنی با فرم مستطیل دارند هوشمندانه است. لباس‌هایی که یقه باز دارند را فراموش نکنید، آن‌ها کمک می‌کنند در فرم بدن قوس و منحنی ایجاد شود. ترجیحا لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم بگیرید و زیاد سراغ سبک‌های عجیب یا رنگ‌های شارپ نروید. به‌علاوه، چندتایی هم کمربند پهن در کمد داشته باشید. 

بدن ساعت شنی

این دسته افراد بالاتنه و پایین‌تنه‌ای متناسب دارند. یعنی عرض آن‌ها تقریبا یکسان است، اما کمرشان باریک‌تر است، دقیقا شبیه یک ساعت شنی. اگر بدنتان فرم ساعت شنی است، کارتان برای انتخاب لباس آسان است. تقریبا هر نوع لباسی با این فرم جور درمی‌آید. اما باز هم نباید از رنگ‌ها غافل شوید.

در این نوع اندام، قوس‌های بدن اهمیت زیادی دارند و باریکی کمر ویژگی خاص این فرم محسوب می‌شود. پس، لباس‌هایی بپوشید که توجه را به سمت کمر جلب می‌کنند. پوشیدن لباس‌های لش و آزاد هیچ مشکلی ندارد، اما با این کار قوس و منحنی‌های بدن را می‌پوشانید. دقیقا نقطه مقابلش، یعنی لباس‌های جذب گزینه ایده‌آلی برای افرادی با اندام ساعت شنی هستند. چون کاملا منحنی‌های بدن را مشخص می‌کنند.

برای این فرم بدن هم کمربند می‌تواند یک اکسسوری عالی باشد. اگر فرم بدن شما ساعت شنی است، جین‌های راسته یا فیت و دامن‌هایی با کمر بلند هم از دیگر آیتم‌هایی هستند که باید در کمد داشته باشید.

فرم بدن سیب

فرم بدن سیب تقریبا مقابل اندام گلابی‌شکل قرار می‌گیرد. چون این‌بار وزن بدن بیشتر در بالاتنه متمرکز شده است. این افراد بالاتنه پرتری نسبت به پایین‌تنه دارند. معمولا شانه عریض‌ترین قسمت بدن برای این افراد است. پس لازم است توجه را به سمت پایین‌تنه ببریم تا همه‌چیز متعادل شود. 

اگر بدنتان فرم سیب دارد، شلوار و دامن‌های کوتاه انتخاب‌های خوبی هستند. چون با نشان دادن پاها استایل را متعادل می‌کنند. کت‌های طرح‌دار هم گزینه جالبی می‌توانند باشند.

برای لباس‌های شب، بهتر است سراغ پیراهن‌هایی با بالاتنه باز یا دکلته نروید. یک کمربند ظریف هم می‌تواند جذابیت استایلتان را بیشتر کند. البته بهتر است آن را کمی بالتر از خط کمرتان ببندید.

درکل، اگر می‌خواهد توجه را از قسمت میانی یا بالاتنه بردارید، می‌توانید از لباس‌های تیره در این قسمت‌ها استفاده کنید. لباس‌هایی با برش‌های زاویه‌دار، مثل یقه هفت و البته بلوزهای تک‌رنگ استفاده کنید. شلوار جین گشاد و نیم‌بوت هم با خطوطی که ایجاد می‌کنند فرم بدنتان را زیباتر نشان می‌دهند.

بدن مثلث برعکس

اگر شانه‌هایتان پهن‌تر از کمرتان باشد، بدن شما مثلثی است. برای ایجاد تعادل در استایل و بهتر به‌نظر رسیدن باید به دست‌ها و شانه‌ها توجه کنید. کمر شما بسیار باریک است و شانه‌ها پهن هستند. حالا باید لباس را طوری انتخاب کنیم که این اختلاف کمتر به‌چشم بیاید. 

برای استایل کژوال و روزمره جین‌های راسته انتخاب خوبی هستند. به‌علاوه پیراهن‌هایی با یقه V شانه‌های شما را باریک‌تر نشان می‌دهند. اگر طرفدار دامن هستید، بهترین گزینه‌های شما دامن‌های فون و ماکسی هستند. دامن‌های فون را می‌توانید با بلوز‌های مختلف ست کنید و همه آن‌ها ظاهر جذابی به شما می‌دهند. 

لباس‌های طرح‌دار را می‌پسندید؟ بهتر است آن‌هایی را انتخاب کنید که در پایین‌تنه طرح‌دار هستند. برای بالاتنه گزینه‌های ساده و مینیمال انتخاب‌های بهتری خواهند بود. همان‌طور که گفتیم، می‌خواهیم تعادل ایجاد کنیم، پس باید توجه را از بالاتنه کم کنیم.

درکل، اگر بدن مثلثی دارید، شلوارهای دمپا و دامن‌های بلند برای استایل شما طراحی شده‌اند. در سمت مقابل، شلوارهای فاق بلند یا دامن‌های پر از چین و پف گزینه‌های خوبی برای شما نیستند. به‌علاوه، استفاده از رنگ‌های روشن در پایین‌تنه یا شلوارهایی با طرح‌های عمودی هم بسیار ایده‌آل است.

جمع‌بندی

در فروشگاه آنلاین مزون آوانتگارد انواع مختلفی از لباس‌ها را به‌صورت عمده و تکی می‌توانید بخرید. درکنار فراهم کردن کالاهای متنوع، ما سعی می‌کنیم اطلاعات مناسبی درباره لباس‌های مختلف و نحوه ست کردن آن‌ها و رسیدن به بهترین استایل هم با شما به اشتراک بگذاریم. 

شناخت فرم بدن یکی از چیزهایی است که انتخاب لباس را برای ما ساده‌تر می‌کند. شاید برایتان پیش آمده باشد که از لباسی خوشتان بیاید و آن را بپوشید، بعد خودتان را در آینه ببینید و زیاد راضی نباشید. یکی از دلایلش شاید همین باشد که لباس با فرم بدن شما تناسب ندارد. 

آیا شما در خرید لباس به نکاتی مانند فرم بدن و رنگ‌شناسی توجه می‌کنید؟ چه چیزی به شما کمک می‌کند استایلتان را زیباتر کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *