فروش عمده لباس زنانه

انواع هودی و ویژگی های آن

انواع هودی و ویژگی های آن

انواع هودی و ویژگی های آن

هودی نوعی لباس گرم مناسب برای فصل­‌های بهار، پاییز و زمستان است که در رنگ‌­ها و طرح­‌های متفاوت تولید شده و طی چند سال گذشته در صنعت مد و فشن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور کلی داشتن یک کلاه بزرگ یا اورسایز و جیب پیوسته در قسمت جلو از مهم‌­ترین ویژگی­‌های یک هودی به شمار می‌­رود. هودی شباهت بسیاری به ژاکت و سوییشرت دارد و تنها تفاوت هودی با این لباس‌­ها داشتن کلاه و جیب یکسره است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه است و داخل بعضی از آن­ها پشم نیز به کار رفته است. با این حال تنوع انواع هودی روز به روز بیشتر شده و در جنس‌­ها و طرح­‌های متفاوتی تولید می‌­شود. در ادامه با انواع هودی و ویژگی های آن آشنا خواهیم شد.

هودی ساده

این هودی برای افرادی که در لباس پوشیدن از یک سبک ساده برخوردار هستند، گزینه مناسبی محسوب می­‌شود. ظاهر این هودی بسیار ساده بوده و رنگ‌های مختلف آن را می­‌توان به صورت تک و یا با کت­‌ها و انواع پالتوهای چرم و جین به راحتی ست کرد.

هودی دخترانه بلند

هودی بلند نوعی هودی دخترانه است که طول آن تا زیر ران یا زانو می‌رسد و معمولاً برای دخترانی که دوست دارند لباس‌های گرم و پوشیده بپوشند مناسب می باشد که می‌تواند دارای کمربند، کش، یا دکمه باشد و در رنگ‌های تیره و روشن موجود است. برخی از مثال‌های هودی بلند عبارت‌اند از:
هودی بلند دکمه: دارای چندین دکمه رو به پایین روی جلو است که قابل باز و بست شدن است. این هودی بلند بسیار شستشو شده و متفاوت است و در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، نقره‌ای، و طوسی موجود  می باشد.

هودی کوتاه

این مدل هودی یکی از پرطرفدارترین مدل­‌ها در بین جوانان و نوجوانان علی‌­الخصوص دختران به حساب می­‌آید. این هودی برای کسانی که به دنبال تیپ اسپرت و جذاب هستند، مناسب است. این مدل را می‌­توان به راحتی با دامن اسپرت ست کرد و یا آن را با شلوارهای فاق بلند اسلش یا جین در طرح‌های متنوع پوشید.

 

هودی دخترانه فانتزی

از جمله انواع هودی‌های دخترانه می‌توان به هودی فانتزی اشاره کرد. هودی فانتزی نوعی هودی است که با طرح‌های جذاب و خلاقانه به همراه رنگ‌های زیبا و نوشته‌های خوشحال‌کننده طراحی می‌شود. این نوع هودی به ‌طور عمده برای دختران جوان و پرانرژی مناسب است؛ کسانی که دوست دارند از طریق لباس خود احساس خوبی به دیگران منتقل کنند. هودی فانتزی می‌تواند شامل طرح‌های حیوانات، گل‌ها، کارتون‌ها، شخصیت‌های محبوب یا حتی نقاشی‌های هنری باشد هودی فانتزی گل‌دار که طرح گل‌های رنگارنگ دارد، با رنگ‌های سفید، سبز، قرمز و آبی به بازار عرضه می‌شود.

هودی کره‌ای

این هودی نوعی هودی دخترانه است که با الهام از سبک پوشاک کشور کره جنوبی طراحی‌می شود.  معمولاً بسیار ناز، شیرین، و بامزه است و بالباس‌های رنگین و زنانه ست می‌شود و می‌تواند دارای چاپ‌ های عروسکی، حیوانی، گلی، یا نوشته باشد و در رنگ‌های شاد و روشن موجود است. برخی از مثال‌های این هودی عبارت‌اند از:

هودی کره‌ای عروسکی: دارای چاپ‌ های عروسک‌های کره‌ای معروف مانند بتسی، پوکو، چوکو است. این لباس بسیار ناز و شیرین است و در رنگ‌های صورتی، آبی، سفید، و قرمز موجود است.

جنس مناسب برای انواع هودی

انواع هودی‌­ در مدل­‌ها و جنس‌­های مختلفی عرضه می‌­شوند و هر فرد بر­اساس سلیقه و نیاز خود می‌تواند هودی مناسب را انتخاب نماید. برای دوخت هودی­‌ها علاوه بر نخ از پلی­‌استر، پشم و یا ترکیبی از نخ و پلی‌استر استفاده می­‌شود. پلی‌­استر از نخ سبک‌­تر بوده و هودی­‌های نخی نسبت به پلی‌استری­‌ها سنگین‌­تر هستند. اگر برای فصل­‌های خنک به دنبال هودی هستید، بهتر است به دنبال جنس نازک تر و نخی بروید. نخ رطوبت را جذب نمی­‌کند و هوا نیز به آسانی در آن به گردش درمی‌­آید. به همین دلیل می‌­توانید در تمام طول روز لباس را به تن داشته باشید و پوست هم به راحتی نفس می­‌کشد.

هودی های نخی برای دویدن و استفاده در باشگاه‌­های ورزشی نیز گزینه­‌ی مناسبی هستند. اگر قصد دارید در فصول سرد از هودی استفاده نمایید، باید به دنبال جنس پنبه یا پشم باشید که سنگین­‌تر بوده و از نفوذ سرما به بدن جلوگیری می‌کند. اگر قصد ندارید از لباس سنگین استفاده کنید، می­‌توانید یک هودی با جنس سبک انتخاب کرده و زیر آن لباس گرم بپوشید.

انواع هودی زنانه از چه پارچه ‌هایی تولید می شود؟

هر برندی با توجه به سلیقه مشتری و نیاز بازار از پارچه‌های متفاوتی در دوخت هودی‌های خود استفاده می‌کند. در ادامه با انواع پارچه‌هایی که برای تولید هودی زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا می‌شویم.

هودی ملانژ

هودی ملانژ همانطور که از نام آن مشخص است، با پارچه‌ای از جنس ملانژ دوخته می‌شود و ترکیب آن از نخ و پنبه می‌باشد. البته این نوع هودی‌ها پس از مدتی دچار پرز می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها برای طولانی‌مدت وجود نخواهد داشت.

هودی تدی

هودی تدی از جنس پارچه مخملی بوده و شباهت زیادی به پوست حیوان دارد. همچنین این هودی به دلیل ضخامت زیادی که دارد، گزینه مناسبی برای استفاده در زمستان به شمار می‌رود. البته توصیه می‌شود که این جنس از پارچه را زیاد نشویید؛ زیرا موجب خراب شدن هودی خواهد شد.

 

سخن پایانی

در این مقاله انواع هودی و ویژگی های آن آشنا شدیم.هودی دخترانه نوعی لباس زمستانی است که با طرح‌ها، اندازه‌ها و استایل‌های مختلف برای دختران تولید می‌شود. جدیدترین مدل هودی دخترانه معمولاً با کلاه و یا یقه بلند تولید می شود و در انواع مختلفی از جمله هودی‌های فانتزی با طرح‌های جذاب، هودی‌های دورس با سبک مدرن، هودی‌های کره‌ای با چاپ‌های متنوع، هودی‌های گشاد و بلند با اندازه‌ها و جزئیات مختلف و هودی‌های بلند با جزئیاتی همچون کمربند یا کش موجود است. این لباس علاوه بر ارائه گرمای لازم، از لحاظ استایل نیز گزینه‌های متنوعی را برای دختران جوان فراهم می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *