فروش عمده لباس زنانه

با انواع شلوار جین زنانه آشنا شوید

با انواع شلوار جین زنانه آشنا شوید

شلوار جین چیست؟

واژه‌ی جین ریشه‌ای فرانسوی دارد. این کلمه برگرفته از لغت «جنوا» است که در زبان فرانسه به معنای رنگ آبی است. پوشاک جین از پارچه‌ای کتانی راه‌راه تهیه می‌شوند و این پارچه در صنعت نساجی به نام «دنیم» شناخته می‌شود. «لی» یکی از برندهای مشهور تولید شلوار جین است و شهرت آن در گذشته به حدی بوده است که خیلی از افراد هنوز به جای استفاده از کلمه‌ی جین، عبارت «شلوار لی» را به‌کار می‌برند.برای آشنایی با انواع شلوار جین زنانه با ما همراه باشید.

انواع شلوار جین زنانه

جین از گزینه‌های همیشه‌پسند، میان جامعه‌ی امروز و دیروز است. این شلوار هرگز قدیمی نمی‌شود. اولین بار در سال ۱۸۷۳ با خلاقیت دو مرد به‌‌نام‌های «ژاکوب دیویس» و «لوی اشتراویس»، شلوار مردانه از پارچه‌ی ضخیم جین تهیه شد. به دلیل این خلاقیت هوشمندانه و کاربردی، بیستم می این دو نفر توانستند حق ثبت اختراع خود را از اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا دریافت کنند. شلوار جین به دلیل بافت محکم پارچه، آسیب‌پذیری بسیار کمی دارد و این ویژگی یکی از دلایل استقبال کارگران و ملوانان از آن بوده است. اما زیبایی و خوش‌فرمی این شلوار سبب شد تا استفاده از آن بین مردم کوچه و خیابان هم متداول شود و کم‌کم قشر نوجوان و جوان آمریکایی شیفته‌ی آن شوند. با گذشت زمان علاوه بر مردانه، خط تولید شلوارهای جین زنانه و بچگانه هم راه‌اندازی شد.

شلوار جین زنانه را با چه چیزهایی بپوشیم؟

برندهای معتبری از شلوارهای جین در دنیا وجود دارد و یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای این شلوار، مارک آمریکایی «لی» است. از دیگر برندهای معروف شلوار جین می‌توان به آل‌سینتز، برونلو‌کوچینلی، کلیون‌کلاین و… اشاره کرد. قیمت شلوارهای جین بنا به برند و کیفیت دوخت و پارچه‌ی آن، می‌تواند متفاوت باشد. شلوار جین ترک اصل در ایران به دلیل کیفیت بالا، دسترسی راحت‌تر و قیمت معقول‌تر نسبت به انواع اروپایی و آمریکایی، بسیار طرفدار دارد.

به دلیل تنوع بالای تولیدکنندگان اصل و تقلبی، تشخیص برند اصل شلوار جین کمی مشکل است و باید در زمان خرید، بسیار دقت کنید. برای تشخیص شلوار جین اصل اول از همه به دوخت آن توجه کنید. دوخت جین اصل، مرتب و مقاوم است و از نخ‌های چند لایه استفاده می‎‌شود. کیفیت دکمه‌ها و نحوه‌ی پرچ آن‌ها خود یکی از عوامل تشخیص اصل و تقلبی بودن جین است. فرم زیپ شلوارهای جین اصل، راحتی باز و بسته شدن و کیفیت حکاکی حروف روی آن نیز می‎‌تواند در تشخیص اصل از تقلبی کمکتان کند.

انواع پارچه‌های جین

شلوارهای جین بر اساس جنس، طراحی و رنگ، از پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

جین کشی

پارچه‌های سفت و کشسانی سبب خوش‌فرم‌تر شدن بدن درون شلوار جین می‌شوند و به همین دلیل جین کشی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت شلوار است.

جین ضخیم

پارچه‌های ضخیم جین استحکام بالایی دارند. به دلیل بافت ضخیم پارچه، شلوارهای جین دوخته شده از این نوع پارچه، برای استفاده‌ی روزانه مناسب هستند و عمر آن‌ها کوتاه نخواهد بود. این نوع پارچه از گزینه‌های محبوب در فصل سرما است

جین کاغذی

پارچه‌های خنک جین کاغذی از خوشایند‌ترین نوع پارچه‌های جین هستند. جین کاغذی، سنگینی بافت‌های ضخیم را ندارند و با وجود زیبایی سبک جین، حس راحتی دلچسبی را القا می‌کند. این پارچه برای شلوارهای تابستانی و شلوارهای گشاد جین بسیار مناسب است.

جین به همراه گلدوزی

اگر به دنبال شلواری خاص زنانه و کمی فانتزی هستید، بهتر است سراغ شلوارهای جین با گلدوزی‌های خوش‌رنگ باشید. گلدوزی به‌روی شلوارهای زنانه، ترکیبی از سبک اسپرت و کلاسیک ایجاد می‌کند. علاوه بر گلدوزی، استفاده از مروارید هم به زنانه‌تر شدن شلوار جین اضافه می‌کند و زیبایی آن بیشتر خواهد شد.

جین آبی روشن و تیره

رنگ آبی هویت شلوارهای جین محسوب می‌شود و به محض شنیدن نام جین، این رنگ در پس زمینه‌ی ذهن نقش می‌بندد. انواع تناژ آبی روشن و تیره می‌تواند با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لباس‌‌های دیگر ست شود. رنگ‌های روشن در تابستان و تیره در زمستان، انتخابی هوشمندانه در بین انواع تناژ شلوار جین آبی است.

جین مشکی و دیگر تناژهای آن

با وجود آنکه انوع تناژهای رنگ آبی، مشهورترین و پرفروش‌ترین شلوارهای جین است، اما شلوار جین مشکی، ذغالی و طوسی نیز در دنیا بسیار طرفدار دارد. این رنگ‌ها نسبت به رنگ آبی، راحت‌تر با سایر رنگ‌های لباس ست می‌شوند و ظاهر کشیده‌تری به پاها می‌دهند.

انواع مدل های شلوار جین زنانه

شلوار جین بگ

شلوار بگی یک مدل شلوار از بالا گشاد است که معمولا در قسمت کمر و گاهی در قسمت مچ کش دارد.شلوارهای بگی دخترانه اصولا شلوارهای سرتاسر گشادی هستند که در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود. گاهی هم در قسمت دور مچ پا کش قرار دارد.

شلوار جین مام فیت

ین شلوار در قسمت‌های ران و پایین شلوار به بدن بیشتر می‌چسبد. اما شلوار جین مام استایل برخلاف جین مام فیت در قسمت ران و پایین شلوار کمی آزاد می‌ایستد
برای دوخت شلوار مام فیت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک در رنگ‌های مشکی و آبی و یا حتی پارچه‌ای غیر از جین استفاده می‌شود

شلوار جین بوی فرند

لوار لی بوی فرند الگو گرفته از شلوار لی های مردانه است که در سایز و مناسب استفاده خانم ها میباشد. این شلوار برای راحتی بیشتر طراحی شده و کاملا شبیه به شلوار جین های مردانه میباشد. البته شباهت هایی با شلوار جین مام استایل دارد و این شباهت به خاطر گشاد بودن و طراحی راحت آن میباشد.

شلوار جین های بوی فرند اولین بار در سال 2008 طراحی شدند و بسیار جدید تر از شلوار مام استایل هستند. این شلوار ها گاها زاپدار هستند و ست کردن آن با لباس بسیار راحت تر از شلوار جین مام استایل میباشد. همچنین در شلوار جین بوی فرند پاچه های بلند مثل مام استایل وجود ندارد.

شلوار جین بوت کات

شلوار بوت کات شلواری راسته است و در قسمت بالا راسته بوده، که در قسمت زانو به پایین کم کم گشاد می شود. دردهه 1970 میلادی بسیار محبوب بوده است. دوباره این شلوار محبوب شده. بهتر است افرادی که چاقی شکم و بالا تنه دارند از این مدل شلوار زنانه استفاده کنند، زیرا بیشتر توجه افراد به سمت پاها می رود.

شلوار جین مام استایل

بلندی فاق این مدل شلوار تا بالای ناف است و از پشت تمام باسن را در برمی‌گیرد. همین مورد سبب می‌شود که باسن را بیشتر از سایز اصلی و مدل آن را صاف نشان می‌دهد
از ویژگی‌های دیگر شلوار مام استایل این است که تنگ نیست، به پا نمی‌چسبد و کمی حالت آزادی دارد. اما در قسمت مچ پا از آزادی آن کم می‌شود و کمی از قسمت بالا تنگ‌تر است، در اصطلاح مدل مخروطی دارد. البته مدل‌هایی هم هستند که به صورت راسته تا پایین ادامه دارند و طرفداران این مدل هم زیاد هستند. کمر این شلوارها برای راحتی بیشتر در کنار این‌که دکمه و زیپ می‌خورند، در قسمت پشت کمر کش‌دوزی دارند.

شلوار جین راسته

شلوار لی راسته جزء آن‌دسته از شلوار هایی می‌باشد که به این زودی ها قدیمی نمی‌شود. عرض شلوار جین راسته ثابت است و از بالا تا پایین تغییری نمیکند و در قسمت کمر محل قرار گیری شلوار های عادی قرار میگیرد و بسیار شلوار لی راحتی میباشد. در قسمت پاچه های شلوار هم گشاد یا تنگ نمی شود وهم اندازه عرض کل شلوار میباشد.

این نوع شلوار جین مناسب استفاده روزمره و استفاده در محیط های رسمی میباشد مثل دانشگاه محل کار یا شرکت در جلسات. میتوان گفت شلوار لی راسته ساده ترین نوع شلوار جین میباشد. جینگولو عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین مدل های شلوار لی راسته می باشد.

شلوار جین پاکتی

شلوار لی پاکتی یکی از مدل‌های محبوب در بین زنان و مردان است. این شلوار به صورتی طراحی شده که در قسمت پایین پاچه، کمی تا خورده و دوخته شده است. شلوار های جین پاکتی در دنیای مد و لباس امروز فوق العاده شیک هستند. با مدل های متفاوت کفش، در استایل‌ های مختلف بسیار زیبا به نظر می رسند.

شلوار جین جذب

این نوع شلوار جین از بالا تا پایین بسیار جذب و چسبان است و اسم دیگر آن شلوار جین لوله تفنگی میباشد. این نوع شلوار جین مناسب افرادی با اندام لاغر و قد بلند میباشد و برای خانم هایی که کمی چاق هستند مناسب نمی باشد.
این شلوار ها اصلا شلوار های راحتی نیستند و در فعالیت های طولانی مدت و پر تحرک باعث خستگی میشود. این شلوار ها هم مانند شلوار جین اسکینی ممکن است باعث عرق سوز شدن یا حساسیت به پوست و خارش شود.

شلوار جین اسلش

شلوار های اسلش این روزها بسیار پرطرفدار هستند و معمولا آقایان برای شلوار های خود از این مدل استفاده می کنند. در بین مدل شلوار زنانه ، مدل اسلش زنانه یکی از جدیدترین مدل ها است و برای زوج هایی که قصد ست کردن لباس هایشان با یکدیگر را دارند، این مدل بهترین گزینه می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *