مقالات

لباس شب بلند

لباس شب بلند

معمولا هر خانمی از چندین هفته تا چندین ماه قبل از برگزاری یک جشن و یا مهمانی، به فکر خلق ظاهری متمایز و یا به عبارت دیگر به دنبال یک لباس شب بلند بسیار شیک می‌ گردد.

قطعا انتخاب یک لباس شب شیک کار ساده ای نیست و به تجربه، حوصله و تمرکز ویژه نیاز دارد. در ادامه این مقاله از آوانتگارد سعی داریم برخی نکات لازم در خصوص انتخاب بهترین لباس شب بلند را به شما عزیزان یادآوری کنیم، با ما همراه باشید.

لباس شب بلند

از جمله مهم ترین آیتم‌ هایی که در هر مراسم رسمی همچون عروسی پوشیده می‌ شود، لباس شب بلند است. قد این نوع لباس‌ های مجلسی معمولا از پایین زانو شروع شده و تا تمام قد و یا به عبارت دیگر ماکسی، ادامه می یابد. بنابراین می توان تنوع بسیار بالایی را در مدل های این لباس مشاهده کرد.

به طور کلی می توان گفت که هر لباس‌ مجلسی که به صورت بلند طراحی شود و شامل یک نیم تنه و یک دامن متصل به آن باشد، لباس شب بلند نامیده می شود.

در رابطه با پارچه های به کار رفته در طراحی و دوخت این نوع لباس ها نیز می توان گفت که معمولا از گران ترین و نفیس ترین پارچه ها همچون ابریشم، ساتن، مخمل و ارگانزا در تولید آن ها استفاده شده است.

درخشش پولک ها و ملیله های موجود بر روی لباس های شب، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. به گونه ای که حتی در ادبیات فرهنگی و هنری اروپا و آمریکا از این لباس ها به عنوان نماد انتقال عشق و احساسات به طرف مقابل یاد می شود. نا گفته نماند که لباس های شب را معمولاً در شب هنگام و در مجالس خاص می پوشند.

لباس شب بلند

تفاوت لباس شب با لباس مجلسی

حال که با مفهوم واژه لباس شب بلند آشنا شدید، بهتر است تفاوت های آن با لباس های معمولی مجلسی را نیز بدانید.

توجه داشته باشید که لباس های مجلسی همیشه دارای یک دامن کامل هستند ولی لباس های شب می توانند ظاهر و شکل متنوعی داشته باشند و معمولا دارای هالتر، بند و یا حتی آستین هستند. از جمله مهم ترین تفاوت های لباس مجلسی و لباس شب عبارت اند از:

  1. لباس‌ مجلسی در تمامی موقعیت‌ های رسمی و غیر رسمی همچون عروسی، تولد، مهمانی‌ های دوستانه و … قابل استفاده بوده و در نتیجه از آزادی بسیار بالایی در طراحی برخوردارند.
  2. لباس شب در مقایسه با لباس مجلسی از جزئیات بیشتری برخوردار بوده و طراحی و دوخت پیچیده تری دارد.
  3. معمولا در طراحی لباس های شب از دامن‌ هایی کوتاه استفاده می شود، ولی لباس‌ های مجلسی قدشان بلند تر است.

نحوه پوشیدن لباس شب بلند در مجالس مختلف

اولین قدم در مورد چگونگی پوشیدن لباس شب بلند این است که ماهیت رویداد پیش رو در نظر بگیرید. مراسمات رسمی، نیمه رسمی، رسمی راحتی و همچنین جشن و شادی همگی از انواع مراسماتی هستند که مجموعه قوانین و انتظارات منحصر به فرد در این زمینه را شامل می شوند.

در ادامه هر کدام را به طور مجزا توضیح می دهیم:

  • مراسم های رسمی: این مراسم مظهری از یک رویداد رسمی و جدی همچون یک جلسه مهم کاری و یا افتتاحیه هاست. در این مجالس، لباس‌ های شب بلند تا زمین بسیار استاندارد هستند.
  • مراسم های نیمه رسمی: به جرئت می توان گفت که مبهم ترین مدل های لباس شب، در مراسمات نیمه رسمی به کار برده می شود بنابراین انتخاب آن ها بسیار مشکل است. در این گونه مراسم ها همچون عقد و نامزدی که زنان آزادی بیشتری در انتخاب لباس خود دارند، می توانند از لباس های کوکتل با راحتی بسیار بالا و یا مدل های ساده لباس شب با قدی تا زیر زانو استفاده کنند.

در معرفی لباس های شب کوکتل نیز باید گفت که نوعی لباس کوتاه، کم تزئین و کاربردی جهت راحتی خانم ها در رقصیدن، خوردن و نوشیدن در یک مجلس دورهمی است.

  • مراسم های رسمی راحتی: از جمله مراسم های رسمی راحتی می توان به مهمانی های خانگی اشاره کرد. پوشیدن لباس در این مراسم ها که هم رسمی هستند و هم راحتی، بستگی به مد روز داشته و خلاقیت فراوانی را می طلبد.
  • مراسم های جشن و شادی: جذاب ترین و در عین حال عجیب ترین مدل های لباس شب نیز مربوط به مراسمات جشن و شادی است. مراسم هایی همچون جشن تولد، جشن فارغ التحصیلی و … نیازمند یک لباس شب نسبتا کوتاه با دستکش هایی جذاب و خاص است.

لباس شب بلند

نکات کلیدی در انتخاب لباس شب بلند

حال که با تفاوت لباس شب و لباس مجلسی نیز آشنا شدید، لازم است با برخی نکات ضروری در حین انتخاب و خرید لباس شب بلند آشنا شوید:

  1. مدل مناسب با فرم بدن: قطعا هر خانمی با فرم بدن خود آشنایی داشته و مدل های متناسب با اندام خود را می شناسد. گفتنی است که استفاده از برخی مجله ها و پیج های مد و زیبایی نیز می تواند در این زمینه به شما عزیزان کمک کند.
  2. پارچه هایی مرغوب و باکیفیت: سعی کنید لباس هایی با پارچه های مرغوب انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی ظاهری، ماندگاری و طول عمر بیشتری داشته باشد. معمولا بهترین پارچه ها جهت دوخت لباس شب، حریر، لمه، مخمل، کرپ، ساتن، دانتل و ابریشم هستند.
  3. هماهنگی رنگ لباس با رنگ پوست: در انتخاب رنگ لباس مدنظرتان دقت کنید و حتما هماهنگی آن را با رنگ پوست و حتی موهایتان بررسی نمایید. توجه به این نکته می تواند شما عزیزان را از ظاهری رنگ پریده، کسل و یکنواخت دور کرده و زیباییتان را بیش از پیش در معرض دید دیگران قرار دهد.

سخن پایانی

اکنون که با تفاوت های لباس شب و لباس مجلسی آشنا شدید، به راحتی می‌ توانید در خرید لباس شب بلند بهترین انتخاب‌ ها را برای خود رقم زده و چشم ها را به خود خیره کنید. توجه به این نکته ضروری است که در حین خرید لباس، به فرم بدنی و استایلتان بیشتر از سلیقه و روحیه توجه کنید.

مزون آوانتگارد ارائه دهنده جذاب ترین و شیک ترین لباس های شب برای تمامی مراسمات و مهمانی های شماست. شما عزیزان می توانید با مراجعه به این  فروشگاه و  تولیدی لباس آوانتگارد ، به راحتی لباس شب برازنده خود را پیدا کرده و بهترین ظاهر را برای خود خلق کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است از مشاوران ماهر مزون آوانتگارد بهره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *