مد و فشن

منظور از پارچه کرپ دالقیچ چیست؟

نمونه های پارچه دالقیچ

پارچه کرپ دالقیچ از انواع پارچه های کرپ به حساب می آید که معمولا آن ها را از ابریشم، ریون، الیاف مصنوعی یا طبیعی تولید می کنند که ویژگی عمده ی این پارچه ها چین های ریز و درشت یا دانه دانه های مختلف است که تحت عنوان دالقیچ شناخته می شود.

 پارچه کرپ کمی براق است و به طور کلی پارچه ای نرم به حساب می آید. این نوع پارچه دارای افت خوبی است و به راحتی بر روی اندام می نشیند که همین امر باعث محبوبیت و کاربرد های زیاد این پارچه برای دوخت انواع لباس‌های زنانه است.

معمولاً از پارچه کرپ با برش های دالقیچی برای دوخت انواع مانتو و همچنین لباس های مجلسی زنانه در طرح و رنگ های مختلف استفاده می شود. این نوع پارچه از نخ پرتاب تهیه می شود که در گذشته آن را به صورت تار و پودی تهیه می کردند اما امروزه تریکو ها را نیز به صورت کرپ تولید می کنند.

پارچه های کرپ دالقیچی دارای ضخامت های متنوعی هستند که باعث تفاوت قیمت و همچنین تفاوت کاربرد آن ها می شود. البته از لحاظ جنس نیز می توانند دارای انواع زبر و یا نرم باشند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

کاربرد پارچه کرپ دالقیچ

پارچه کرپ دالقیچ دار دارای کاربرد های مختلفی است و از آن در تهیه و دوخت انواع پوشاک و منسوجات دیگر از جمله پارچه های رومبلی، کوسن، رومیزی و غیره استفاده می شود. دو نوع بافت کرپ دالقیچ وجود دارد که شامل کرپ نرم مشرقی و کرپ سخت می باشد. کرپ سخت را کرپ پیچ خورده نیز می نامند و طرح های متنوعی از آن تولید می شود.

کرپ های ابریشمی به عنوان معروف ترین نوع از این پارچه ها شناخته می شوند که از نخ ابریشم تولید شده و حاوی چسب و همچنین برخی مواد طبیعی است. این نوع پارچه از گذشته های دور به عنوان محبوب ترین پارچه برای دوخت لباس های زنانه بوده است و امروزه نیز از آن به عنوان پارچه مورد استفاده برای تولید مانتو و لباس های مجلسی زنانه استفاده می شود.

دسته بندی پارچه کرپ

پارچه کرپ دالقیچ انواع

پارچه کرپ دالقیچ دار و ساده بر اساس معیار های خاصی دسته بندی می شوند که باعث ارزش گذاری آن ها و همچنین کاربرد های مختلف این نوع پارچه ها می شود. همان طور هم که گفتیم، پارچه کرپ دو نوع نرم و سخت و پیچ خورده دارد که نام تمام انواع آن ها بر اساس برند تولید کننده ی آن و همچنین طرح های مورد استفاده در این نوع پارچه ها انتخاب می شود.

از مهم ترین انواع پارچه های کرپ می توان انواع زیر را مثال زد:

  • کرپ اسکاچی
  • کرپ ابریشم
  • کرپ دیور
  • کرپ چادری
  • کرپ ترک
  • کرپ ساتن
  • کرپ گلدار
  • کرپ سیلک
  • کرپ موهر
  • کرپ خاویاری
  • کرپ ژرژت
  • کرپ پوپلین
  • کرپ گاباردین
  • کرپ شیفون
  • کرپ ژرسه
  • کرپ مرویجت و غیره.

هر کدام از این نوع پارچه ها دارای کاربرد های خاصی هستند و تفاوت های کیفی و ساختاری زیادی نیز می توانند داشته باشند. دوخت انواع پارچه های کرپ بسیار متفاوت است و با توجه به نوع استفاده ای که برای آن ها در نظر گرفته شده است، تفاوت های زیادی دارند. پارچه کرپ با برش های دالقیچ دار یکی از محبوب ترین انواع مدل های لباس مجلسی زنانه است که طرفداران زیادی نیز دارد و به همین دلیل مدل های مختلفی از این نوع پارچه با دوخت های مختلف در بازار وجود دارد.

از انواع پارچه های کرپ می توانیم موارد استفاده از مدل ژرژت را نام ببریم که به دلیل مقاومت بالای آن در تولید چادر های مشکی استفاده می شود. همچنین کرپ گاباردین نیز یکی از مدل های مناسب برای دوخت لباس های مجلسی و کت مجلسی زنانه است. کرپ دیور از مدل هایی است که برای دوخت انواع مانتو و لباس شب و همچنین بلوز های دالقیچ دار استفاده می شود.

انواع پارچه کرپ

کرپ حریر

یکی از انواع پارچه های کرپ است که از آن می توان در تهیه ی لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه استفاده کرد. این نوع پارچه کرپ دارای ویژگی های خاصی است که از مهم ترین آن ها می توان به بافت ظریف و بادوام آن اشاره کرد. همین ویژگی باعث می شود تا بتوان از آن در تهیه ی انواع لباس های مجلسی، کت و شلوار و لباس های مجلسی دالقیچ دار استفاده کرد.

پارچه کرپ حریر دالقیچ دار که به آن پارچه دالقیچ نیز می گویند، به دلیل طرح و ظاهر زیبایی که دارد همواره مورد علاقه و پسند افراد مختلف با سلایق گوناگون می باشد. البته از انواع مدل های مختلف پارچه کرپ می توان برش های دالقیچ را ایجاد کرد که طرح های زیبایی نیز به وجود خواهد آورد؛ اما نوع استفاده و کاربرد آن نیز مهم می باشد.

کرپ فلورانس

پارچه کرپ فلورانس نیز جنس لطیفی دارد و تن خور عالی ای که دارد باعث محبوبیت آن شده است. این نوع پارچه کرپ قابلیت شست و شو و همچنین اتو خوری راحتی نیز دارد. از کرپ فلورانس می توان برای دوخت انواع مانتو، بلوز، دامن لباس های مجلسی با برش های دالقیچ و همچنین فرم های اداری نیز استفاده کرد.

کرپ اسکاچی

کرپ اسکاچی دارای ویژگی کشسانی می باشد و وجود همین ویژگی در آن باعث باعث می شود که هنگام پوشیدن آن ها احساس راحتی به وجود آید. از دیگر ویژگی های این نوع پارچه کرپ، ریزش زیبا و همچنین حالت ایستایی آن است. از کرپ اسکاچی برای دوخت مانتو و سارافون استفاده می شود. این پارچه دارای ضخامت قابل توجهی است و هنگام استفاده از آن دیگر نیازی به آستر ندارید.

کرپ گارباردین

پارچه قرمز دالقیچ

از این نوع پارچه کرپ بیشتر در دوخت انواع کت و شلوار مردانه و همچنین مدل شلوار زنانه استفاده می شود. این نوع پارچه را از الیاف مصنوعی، پشم و پنبه با طرح های مختلف و زیبای جناقی طراحی می کنند که مناسب مجالس مختلف می باشد.

کرپ مرویجت

یکی از مرغوب ترین انواع پارچه های کرپ که امروزه برای دوخت لباس مورد استفاده قرار می گیرد، کرپ مرویجت است که از آن برای طراحی و دوخت لباس های مجلسی و مانتو های مجلسی با طرح های دالقیچ دار استفاده می شود. این پارچه را از لحاظ ایستایی و تن خور، می توان یکی از بهترین پارچه ها به حساب آورد. به دلیل همین ویژگی ها، پارچه کرپ مرویجت یکی از محبوب ترین پارچه نزد دوزندگان لباس و خیاطان می باشد.

کرپ حبابی یا پفکی

پارچه کرپ حبابی یا پفکی نیز از انواع پارچه های کرپ است که الیاف آن تا حدودی برجسته و لطیف است که دارای میزان چروک شدگی کم می باشد. از این نوع پارچه کرپ برای دوخت لباس های زنانه مانند شومیز و پیراهن استفاده می شود.

کرپ پشمی یا نخی

این نوع پارچه کرپ همان طور که از نامش پیداست، از الیاف طبیعی پشم دوخته می شود و دارای بافت یکدست و منسجمی است. این مدل از پارچه ی کرپ نیز جز مدل های محبوب و بسیار کاربردی برای دوخت انواع لباس های زنانه به شمار می رود.

اگر قصد خرید انواع لباس های زنانه با کیفیت با پارچه های کرپ با کیفیت را دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه لباس زنانه آوانتگارد مدل مورد نظر خود را سفارش دهید و با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *