فروش عمده لباس زنانه

تفاوت بین شلوار جین مردانه و زنانه چیست؟

تفاوت بین شلوار جین مردانه و زنانه چیست؟

تفاوت بین شلوار جین مردانه و زنانه چیست؟

با توجه به تفاوت های زیادی که در شکل بدن بین زنان و مردان وجود دارد، روش های مختلفی در فرایند دوخت آن ها وجود دارد. در ادامه به طور خلاصه ما به شما تفاوت شلوار مردانه و زنانه و رابطه بین طریقه دوخت آنها را معرفی می کنیم.

بخش کمر بدن آقایان پایین تر است، و بخش کمر بدن بانوان بیشتر از بخش بدن آقایان است. به این ترتیب تعیین می کنند که شلوارهای زنانه و ارتفاع ایستاده آن ها بزرگتر از شلوارهای مردانه زیرهمان ارتفاع است.

با توجه به تفاوت های فیزیولوژیکی بین خانم ها و آقایان مشخص می شود که پروفایل جلوی شلوارهای مردانه بزرگتر از شلوار های زنان است. همچنین یکی از مهم ترین تفاوت شلوار زنانه و مردانه  در پلاکت است که همیشه در موقعیت مرکز جلو قرار دارد و می توان جلو و پشت شلوار زنان را به خواست خود تنظیم کرد. اما شلوارهای مردانه این قابلیت را ندارند.

بزرگترین تفاوت شلوار مردانه و زنانه در نوع جین اغلب به اندازه و برش شلوار مربوط می شود، اما استفاده برخی  متر

یال و اکسسوری نیز در شلوار نوع از سبک خاص دیگر است و بسیاری از این موارد از سازنده ای به سازنده دیگر مطابق با سلیقه شخصی تفاوت دارد. مانند بسیاری از لباس‌ها، هیچ سبک یا الگوی جهانی یکسانی برای انتخاب شلوار جین وجود ندارد و این بدان معنی است که خرید و امتحان کردن تعدادی از گزینه‌های مدنظر اغلب بهترین راه برای پیدا کردن شلوار «ایده‌آل» است.

شلوار جین زنانه و مردانه اغلب به روشی مشابه و از یک جنس ساخته می‌شوند، فقط با اندازه‌های متفاوت. در ادامه به تفاوت شلوار مردانه و زنانه در انواع دیگر به طور کامل می پردازیم.

 

تفاوت ها

 سایز بندی

شلوارهای مردانه معمولاً از نظر اندازه‌گیری، دور کمر و طول سایز جهانی دارند. بیشتر اوقات، این اعداد به صورت عددی ارائه می شوند، مانند “۳۲-۳۴” برای شلوارهایی که ۳۲ تا ۳۴ اینچ با درز ۳۴ در اطراف هستند. کشورهایی که از اینچ استفاده نمی کنند معمولاً اندازه ها را بر حسب سانتی متر نمایش می دهند. در این مکان‌ها، همان شلوار جین احتمالاً دارای برچسب “۸۶-۸۱” است.

اندازه گیری شلوار جین زنانه کمی پیچیده تر است و در بیشتر موارد با یک عدد مشخص می شود. ایالات متحده و چندین کشور دیگر از یک طرح اندازه گیری عددی استفاده می کنند که معمولاً از ۰ تا ۱۶، ۱۸ یا حتی ۲۰ اجرا می شود. اکثر برندها فقط از اعداد زوج استفاده می کنند، اما مقدار زیادی به سازنده بستگی دارد. اندازه‌های عددی واقعاً استاندارد نیستند، به این معنی که اندازه ۴ در یک برند ممکن است با اندازه ۲ یا ۶ در برند دیگر مطابقت داشته باشد.

همچنین رایج است که شلوار جین زنانه با اندازه‌گیری دور کمر به فروش برسد، به‌عنوان مثال، برای یک جین ۲۶ اینچی دور کمر حدود ۶۶ سانتی‌متر است. شلوارهای زنانه اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که منحنی‌های باسن و ران‌ها را در به درستی بگیرند و در نتیجه بند کمر ممکن است در واقع کمتر از کمر طبیعی باشد. به طوری که زنی با دور کمر ۲۶ اینچی اگر شلوار جین بیشتر روی باسنش بنشیند ممکن است به سایز بزرگتری نیاز داشته باشد.

 

جزئیات استایل

برخی جزئیات استایلی مانند جیب‌ها، دکمه‌ها، زیپ‌ها و نوارها نیز در شلوار لی مردانه و زنانه ممکن است متفاوت باشند. برای مثال، شلوار لی مردانه معمولاً دارای جیب‌های بزرگتر و کمتر جزئیات زینتی هستند، در حالی که شلوار لی زنانه ممکن است دارای جزئیات زینتی بیشتری باشند.

 

رنگ و الگو

البته این تفاوت اساسی نیست، اما معمولاً شلوار لی زنانه ممکن است در رنگ‌ها و الگوهای متنوع‌تری ارائه شوند که بیشتر با سلیقه و استایل زنانه همخوانی دارد. به عنوان مثال، شلوار لی مردانه ممکن است به راحتی در رنگهای محدودتری موجود باشند مثل نیرویی، مشکی، یا سبز تیره، در حالی که شلوار لی زنانه ممکن است در رنگهای روشن‌تر و الگوهای متنوع‌تری موجود باشند.

با این حال، تفاوتها بین شلوار لی مردانه و زنانه ممکن است بسته به برند، سبک، و طراحی خاص شلوار لی ، متغیر باشد. در نهایت، انتخاب بین شلوار لی مردانه و زنانه بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد.

 

 تمرکز بر جزئیات استایل

در برخی موارد، شلوارهای لی زنانه به شیوه‌های استایلی بیشتری توجه می‌کنند و ممکن است جزئیات زیباتری داشته باشند مثل دکوراسیون‌های خاص، چاپ‌های جذاب، یا جزئیات دوخت زیبا، در حالی که شلوارهای لی مردانه ممکن است ساده‌تر و کاربردی‌تر باشند.

 

سبک ها و برش ها

سایز شلوار مردانه معمولا بر حسب اندازه کمر و قد است که با اینچ اندازه گیری می شود.

طراحان مختلف اهداف و مشخصات متفاوتی دارند، اما به طور کلی، شلوار جین طراحی شده برای زنان، نسبت به شلوار جین مردانه، ظریف تر و دقیق‌تر است. اکثر شلوارهای جین مردانه با ساق صاف، فاق جادار و تا حدودی گشاد ساخته می شوند. از سوی دیگر، شلوار های زنانه اغلب در ران تنگ‌تر و در باسن پهن‌تر هستند و ممکن است در مچ پا گشاد شوند. گاهی اوقات نیز شلوار ها با هدف تقویت یا بلند کردن قسمتی از آناتومی تولید می شوند و ممکن است کمی بلندتر از شلوار مردانه باشند تا بتوانند کفش های پاشنه بلند را پوشش دهد.

شلوار جین مردانه و زنانه هر دو قدهای متفاوتی را ارائه می‌کنند. برخی از استایل‌های تخصصی، مانند پاهای «لاغر» یا «مخروطی»، چه برای مردان یا زنان ساخته شده باشند، اساساً یکسان به نظر می‌رسند. همچنین می‌توان استایل‌های شیک‌تر و برجسته‌تر را برای مردان پیدا کرد که به سازنده، بازار و مکان بستگی دارد

 

مناسبت‌های استفادهٔ خاص

برخی شلوارهای لی زنانه به خاطر طرح‌ها و جزئیات زینتی‌شان، برای مناسبت‌های خاص مثل مهمانی‌ها، مراسم‌ها، یا رویدادهای شبانه ممکن است مناسب‌تر باشند. از طرفی، شلوارهای لی مردانه بیشتر برای مواردی مانند روزمره، کار، یا فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند.

در نهایت، تفاوت‌های بین شلوارهای لی مردانه و زنانه به سلیقه شخصی، نیازهای روزمره، و شرایط خاص هر فرد بستگی دارد. انتخاب بهترین شلوار لی برای هر شخص ممکن است زمان و تلاش بیشتری را بطلبد اما انتخاب مناسب، تأثیر بسزایی در راحتی و استایل شخصیت شما دارد.

 

اولین نکته ای که هنگام خرید شلوار باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که سایز کمر شما چند است. بسیاری از افراد هنگام خرید شلوار، سایز خود را نمی دانند. بنابراین از فروشنده سایز خود را می پرسند. فروشنده نیز ممکن است سایز کمر شما را بصورت تقریبی حدس بزند. بنابراین شلوار شما تنگ یا گشاد خواهد بود. همچنین هنگام خرید شلوار بصورت اینترنتی، حدس زدن تقریبی سایز کمر، ممکن است موجب خرید شلوار با سایز اشتباه شود.

بنابراین فهمیدن سایز کمر برای خرید شلوار جین بسیار مهم است. برای فهمیدن سایز کمر خود راه های زیادی وجود دارد. شما می توانید به برچسب های داخل شلوارهای قدیمی خود مراجعه کنید. اما این روش زیاد مورد اعتماد نمی باشد. زیرا ممکن است سایز کمر شما تغییر کرده باشد. همچنین ممکن است سایز برخی از شلوارها متفاوت باشد. بنابراین به شما توصیه می شود از روش دیگر برای اطلاع از سایز کمر خود استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *