فروش عمده لباس زنانه

چرا لباس ها بعد از شستوشو بو می دهند؟

چرا لباس ها بعد از شستوشو بو می دهند؟

چرا لباس ها بعد از شستوشو بو می دهند؟

بوی بد لباس دلایل زیادی دارد که رایج ترین آن بوی نم زدگی بعد از شستشوی آن‌ها است. در واقع بیشتر اوقات شاهد آن هستیم که لباس‌هایمان حتی بعد از شستشو بوی نامطبوعی گرفته تا آن حد که ترجیح می‌دهیم دوباره به شستشوی لباس بپردازیم.

در واقع عمده‌ترین دلیل بوی ناخوشایند لباس وجود رطوبت در الیاف لباس است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که رطوبت اضافی در الیاف نمی‌تواند تبخیر شود و به دلیل تبخیر لباس بوی ناخوشایند کهنگی و رطوبت به خود می‌گیرد.
همچنین علت بو گرفتن لباس ممکن است قارچ‌ها و میکروب‌هایی باشد که در تار و پود لباس نفوذ کرده‌اند. مخصوصاً این اتفاق ممکن است بعد از نگهداری طولانی مدت در کمد و چمدان و ماندن لباس‌ها برای چند روز در لباسشویی رخ دهد. پس با هم سراغ روش های از بین بردن بوی بد لباس برویم.

همچننی دقت داشته باشید که لباس هایی که در زیر باران خیس شده و یا لباس های ورزشی که عرق و رطوبت در بافت لباس وجود دارد، اگر این لباس‌ها را بلافاصله شسته نشوند و به همان حالت خیس در ماشین لباسشویی و یا سطل لباسی رها شوند، حتی بعد از شستشو نیز بوی نامطبوعی دارند.

دلایل بو گرفتن لباس ها بعد از شستشو

1. سیکل کوتاه شستن لباس

در بعضی مواقع به خاطر صرفه جویی در زمان و انرژی حالت های سریع ماشین لباسشویی که معمولا 20 دقیقه طول می کشد را انتخاب می کنید با انتخاب این نوع سیکل های سریع، لباس های شما در زمان کوتاه تری شسته شده و زمان آبکشی نیز کوتاه تر می شود و در نتیجه ممکن است لباس ها به خوبی شسته نشوند و احتمال بو گرفتن لباس ها بالا می رود، پس برای شستشوی معمولی از شستشوی سریع استفاده نکنید.

2. دمای پایین آب

شستشوی مداوم لباس ها با دمای آب پایین باعث ایجاد باکتری در ماشین لباسشویی می شود زیرا تنها آب داغ می تواند باکتری ها را نابود کند. برای خلاص شدن از این بوی بد از محلول های ضد عفونی کننده ماشین لباسشویی استفاده کنید و حتی الامکان لباس ها را با آب دمای بالا شستشو دهید.

3. پر کردن بیش از ظرفیت لباسشویی

یکی از بزرگترین اشتباهات که باعث آسیب رسیدن به ماشین لباس شویی و لباس ها می شود، پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی است. با پر کردن بیش از حد، لباس ها نمی توانند به خوبی در محفظه لباسشویی تکان بخورند و هم چنین آب و مواد شوینده به خوبی به لباس ها نمی رسند و فرآیند تمیز کردن لباس ها مختل می شود و در نهایت لباس ها به خوبی شسته نمی شوند و دارای لکه و بو خواهند بود. برای حل این مشکل لباس ها را با اولویت بندی در 2 مرحله بشویید.

4. استفاده از مواد شوینده بی کیفیت و ارزان

مواد شوینده بی کیفیت به مرور زمان باعث ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی می شوند که همین مورد باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی می شود. توصیه می شود حتما از شوینده های با کیفیت استفاده کنید.

5. ماندن طولانی لباس ها در لباسشویی

خارج نکردن لباس ها از ماشین لباسشویی بلافاصله بعد از شستشو باعث ایجاد کپک و قارچ روی لباس ها و اجزای لباسشویی می شود و همین مورد علتی برای بو گرفتن لباس ها می شود هم چنین کپک ها و قارچ ها باعث ایجاد مشکل برای افرادی که مشکلات تنفسی و آلرژی دارند می شود پس هیچ موقع در خارج کردن سریع لباس ها بعد از شستشو سهل انگاری نکنید.

6. تمیز نکردن اجزای لباسشویی

مقداری از مواد شوینده و آب بعد از هربار استفاده ته نشین می شوند و باعث ایجاد کپک، رسوب آهک و کف در ماشین لباسشویی می شوند و همین رسوبات بوی بد را در لباسشویی ایجاد می کنند. برای برطرف کردن بوی ماشین لباسشویی ابتدا اجزای داخلی لباسشویی مانند لاستیک های دور درب، جعبه پودر، شلنگ ورودی و خروجی، فیلتر پمپ تخلیه و…. را بررسی کنید و آن ها را از هرگونه آلودگی پاک کنید، سپس از محلول تمیز کننده ی ماشین لباسشویی و یا محصولات خانگی مثل سرکه ی سفید برای تمیز کردن کل ماشین لباسشویی استفاده کنید.

 

رهایی از بوی بد و نحوه ی تمیز کردن ماشین لباسشویی

پیش تر بیان کردیم که از مهم ترین علت های به وجود آمدن بوی بد ، می تواند بخاطر مسدود شدن و یا کثیفی بخش هایی از قبیل فیلتر، کشوی مواد شوینده و. . باشد.

برای رفع کثیفی، باید این بخش ها را به طور کامل تمیز کنیم. به این منظور با استفاده از آب گرم و مواد شوینده و فرچه و یا مسواک قسمت جا پودری را تمیز کنید. همچنین باکتری ها ممکن است در لاستیک دور درب تجمع کنند که شما می توانید با استفاده از یک ابر اسفنجی لاستیک را تمیز کنید.

در صورت کثیفی بیش از حد که حاصل تمیز نکردن مدت طولانی باشد، حتی شاید لازم باشد لاستیک دور درب را به طور کامل تعویض کنید.

برای تمیزی ماشین لباسشویی، باید ماشین لباسشویی را ( بدون قرار دادن لباس) روی یک چرخه ی شستشو با بالاترین درجه ی آب تنظیم کنید همچنین یک فنجان جوش شیرین، یک پیمانه سرکه یا یک تمیز کننده ی مخصوص ماشین لباسشویی را داخل جا پودری ماشین لباسشویی بریزید.

با این کار رسوبات و کثیفی و هر گونه مواد شوینده ی قدیمی که در دستگاه وجود دارند، از دستگاه خارج می شوند. این روش را هر ماه یک بار انجام دهید.

نکات مهم برای جلوگیری از ایجاد بوی بد

بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، درب ماشین لباسشویی و قسمت جا پودری را برای مدت کوتاهی باز بگذارید ؛ تا رطوبت موجود در ماشین لباسشویی خارج شود و فضای داخل آن خشک شود تا از رشد باکتری ها نیز جلوگیری شود.
حتما از مواد شوینده ی مناسب برای ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و میزان پودر و مایع مورد نیاز را بر اساس دستور العمل روی جعبه به کار ببرید.
بعد از اتمام چرخه ی شستشو لباس ها را بلافاصله از ماشین خارج کنید.
فیلتر پمپ و فیلتر تخلیه را به طور مرتب تمیز کنید.
هر ماه یکبار جا پودری را تمیز کنید.
لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را هر ماه یکبار تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *